si ghe-o

Masini romanesti 4x4.
svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

si ghe-o

Postby svejk » 14 Oct 2013 22:05


User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: si ghe-o

Postby Razvan4x4 » 01 Dec 2013 22:12

Exercitii de imagine, atat. De ce spun asta? Cei de la BGS, ca de fapt asta este GHE-0, tot incearca sa standardizeze diferite tipuri de masini de off-road cu diferite destinatii, gen masina de open, de extrem, de rescue. In fapt s-a dovedit ca masinile au prestat foarte slab (s-au rupt) si nici unul din modele nu a avut intr-o forma sau alta un final glorios. Aici incadrez si ultima jucarie de "rescue" care mie imi place cum arata si cred ca este si destul de performanta in teren, DAR: nu se poate spune ca este "Made in Romanaia", asta daca nu cumva la noi in tara se fac motoare V8, cutii automate, punti Dana, etc. 2) nu poate fi omologata pentru a circula pe sosea, deci practic nu se poate folosi (ca doar nu te duci cu ea pe platforma la interventie) si 3) nu poate fi omologata ca ambulanta (nu poti sa pui oameni raniti pur si simplu intre tevi de fier, exista o multime de omologari pentru fiecare componenta care este utilizata intr-o ambulanta, de aici si pretul ridicat la care ajunge una). Asadar, repet: un exercitiu de imagine foarte eficient, o idee vizionara destul de buna, dar va ramane un alt proiect lipsit de viitor.
Casa Iacob nu e acasa

User avatar
niku iorga
Posts: 316
Joined: 11 Apr 2012 10:44
Contact:

Re: si ghe-o

Postby niku iorga » 02 Dec 2013 13:28

De ce nu ar putea fi omologata?

User avatar
gabitzu
Posts: 109
Joined: 27 Jul 2012 14:37
Contact:

Re: si ghe-o

Postby gabitzu » 02 Dec 2013 15:37

Mi se pare mult prea costisitoare pentru a fi un simplu exercitiu de imagine. De ce ar fi investit o grmada de bani, ca sa nu poata fi omologabila ? Eu ma gandesc ca trebuie sa fie destul de batuti in cap aia de la butoane care au proiectat-o, ca sa nu se gandeasca ca trebe respectate niste norme.

nu zic ca e imposibil, dar e ca si cum ai restaura un oldtimer si la urma ii tragi un scuipat si o lustruiesti cu maneca.

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: si ghe-o

Postby Razvan4x4 » 02 Dec 2013 16:41

Nu exista nici o legatura intre inmatricularea unui vehicul istoric si omologarea unei masini "din bucati". Doar pentru montarea unui alt motor exista un pomelnic impresionant de lucruri care trebuiesc facute, teste dinamice, etc. Poate doar cu sfanta spaga sa se poata face ceva in acest sens.
Casa Iacob nu e acasa

User avatar
gabitzu
Posts: 109
Joined: 27 Jul 2012 14:37
Contact:

Re: si ghe-o

Postby gabitzu » 02 Dec 2013 19:39

Pai da, dar tocmai ca nu e vorba de gigel care si-a schimbat motorul de pe dacie. Ala clar umbla "pe naspa", sau noi toti cu modificarile la masinile noastre. E vorba de cineva care are suficienti bani sa angajeze niste ingineri sa faca modelele in ceva CAD cu teste de structura si tot tacamul, niste meseriasi sa le realizeze efectiv, plus sa cumpere cam ce piese are nevoie (evident, nu de aici, ar fi fost absurd sa se incapataneze sa inventeze DANA60 romaneasca sau ce naiba a pus pe masina aia).
Pana acum, nivelul de la noi (din ce am citit pe forumuri, nu ca as fi vazut eu toate proiectele din garajele de la noi) era o structura-schelet din tevi facuta mai mult sau mai putin dupa ureche, sudata mai profi sau nu, si insailate o gramada de componente pe ea, studiat sau dupa ureche. Chestie care putea sa mearga bine, sau nu. E clar ca toti astia nu si-au pus problema de a omologa ceva, macar ar fi lucrat dupa niscaiva norme :twisted:
Dar dupa ce omul asta a facut pana aici totul "ca la carte" pentru prima data la noi, si avand suficiente fonduri si (se pare) vointa, mi se pare aiurea sa nu incerce macar sa se ia de gat cu fosilele de la RAR. Asta la omologarea pt drum public. Iar cu omologarea ca ambulanta la fel. Ma indoiesc ca in momentul care le-a dat tema inginerilor de la modelare ce/cum sa faca, nu le-a pus in vedere sa respecte ce norme or fi in domeniu.

Adevarul e ca daca ai tu dreptate, atunci tot proiectul e un mare fasss, ca sa nu zic altceva... si parca mi-ar parea rau :D

Edit: numa refeream la inmatricularea unui vehicul istoric, ma refeream la gestul de a-i trage un scuipat la final :mrgreen:

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: si ghe-o

Postby Razvan4x4 » 02 Dec 2013 20:50

Si mie imi place masina. E clar si ca stie sa faca niste lucruri interesante. Din pacate, pe strada va putea merge doar cu numere de probe. Inmatricularea/omologarea e cu totul alta poveste, trebuie ABS, rotile sa nu depaseasca caroseria, ESP in toata europa (in curand si la noi), airbag, trebuie sa prezinte protectie fata de pietoni, ocupanti, sa respecte norme severe de poluare (minim E4 pentru un vehicul nou), etc. Asta din ce imi vine acum in minte la repezeala.
Casa Iacob nu e acasa

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: si ghe-o

Postby svejk » 02 Dec 2013 21:29

mie mi se pare ca in aceeasi bani iei cam 2 zil-uri 6x6 si le echipezi pentru interventie/ambu victime multiple, etc
si unde merge zil-ul, nu cred totusi sa mearga ghe-o-ul

User avatar
dok
Posts: 447
Joined: 03 Jul 2011 13:57
Location: Bucuresti
Contact:

Re: si ghe-o

Postby dok » 02 Dec 2013 23:34

Imagine ... unde merge ghe-o-rghe, merge si spider-ul lu' Nasu mare sau Mitzu lui Sorin Miron ... :roll:
Haideti sa fim seriosi ... pana si Patrocle se-ncumeta pe majoritatea portiunilor ... :P
Noroi bun !








Nissan Y61 - 2006 = Patrocle, pregatit pentru noroaie
LR Discovery 4 - 2011 = Pasha
Jeep Wrangler - 2012 = J.J.
Bicicleta Trek 3700 - 2010 = Sasha


4x4mania ... good old style ...

User avatar
gabitzu
Posts: 109
Joined: 27 Jul 2012 14:37
Contact:

Re: si ghe-o

Postby gabitzu » 03 Dec 2013 08:32

dok wrote:Imagine ... unde merge ghe-o-rghe, merge si spider-ul lu' Nasu mare sau Mitzu lui Sorin Miron ... :roll:
Haideti sa fim seriosi ... pana si Patrocle se-ncumeta pe majoritatea portiunilor ... :P


mda, si pe unde merge o masina normala de ambulanta, merge si un Smart ForTwo. :roll:


Return to “Romanesti. Aro, IMS si... Dacia”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest