se futu alternatorul. adica s-a gripat rulmentul dinspre masina, ca sa zic asa, prin urmare, acum alternatorul meu zace in mai multe bucati prin bucatarie.
rulmentul cu pricina e muci, colivia sparta, am mai gasit 7 bile in el (cred ca avea vreo 10?). n-am cum sa bag extractorul de pivoti ca nu incap ghearele, dar sa zicem ca tai la flex mansonul interior as per suzuker instructions
problema e in fata, adica nu pot/nu stiu cum desface piulita care tine rola, ca sa pot scoate si cealalta jumatate de carcasa, astfel incat intr-un fel sau altul sa pot scoate si rulmentul respectiv de-acolo.
help, in manual nu zice cum se face chestia asta. am prins rola in menghina, gandindu-ma ca are vreo canelura pe ax, a.i. sa blochez axul si sa pot desface piulita dupa dusul regulamentar cu wd40. oha, rola nu e prinsa pe ax dect prin presare/frictiune, n-are canelura, asadar, cu ea prinsa zdravan in menghina, dupa wd copios si laser de 2kg aplicat pe tubulara de 22 am reusit s-o rotesc axxul fata de rola, piulita nu s-a miscat neam.
inafara de asta, va rog o idee de procurat blocul de electronica (pe el scrie 05S 126000-1971 3U 29), acum miroase a troleibuz (evident, dupa ce a scos fumul respectiv in mers, n-a mai incarcat). statorul are continuitate, nu s-a prajit, la fel de bine se prezinta si blocul de perii. rotorul inca nu stiu in ce stare e, ca n-am reusit sa scot piulita amintita mai sus, aia care fixeaza rola.
si daca aveti idee unde gasesc 2 rulmenti NTN (sau alta marca?) 6202 LU, va rog si cu asta.
le: habar n-am ce alternator e, in manual nu zice, futu-i, iar pe carcasa, evident ca eticheta aia din aluminiu e totalmente ilizibila..
le2: de bagat rulmentii la loc, am cu ce, problema e cum ii scot...
le3: dupa telefon nike->tuparu, am aflat cum se scoate pisatul ala de rola, multumesc frumos baieti
raman valabile intrebarile legate de blocul de comanda/rulmenti...
alternator jimny
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Re: alternator jimny
Rulmenti gasesti fara probleme, de exmplu aici: http://www.rul-grup.ro/rulment-6202-zz-skf
Casa Iacob nu e acasa
-
- Posts: 608
- Joined: 15 Nov 2011 14:33
- Contact:
Re: alternator jimny
multumesc, ii stiu pe baietii de la emda rulmenti, f. serviabili, problema e ca as fi vrut tot camasa LU, nu ZZ sau RS.
ma gandesc ca poate-o fi vreun motiv pentru care...
update: maine ma duc cu el in batista la mecanic, n-am reusit sa destepenesc mizeria aia de piulita care strange pulia, am reusit doar sa incep o usoara rotunjire a capului de 10 al axului... si nici inelara cotita de 22 n-am iar cu inelara normala e aproape imposibil. si am mai constatat ca o cheie crom vanadiu (chinezeasca, nonetheless) incinsa la rosu cu lampa de gaz, nu se poate indoi nici la presa de 12 to a.i sa faci o inelara cotita
adica, nu se indoaie deloc! la rosu! qualitet!
ma gandesc ca poate-o fi vreun motiv pentru care...
update: maine ma duc cu el in batista la mecanic, n-am reusit sa destepenesc mizeria aia de piulita care strange pulia, am reusit doar sa incep o usoara rotunjire a capului de 10 al axului... si nici inelara cotita de 22 n-am iar cu inelara normala e aproape imposibil. si am mai constatat ca o cheie crom vanadiu (chinezeasca, nonetheless) incinsa la rosu cu lampa de gaz, nu se poate indoi nici la presa de 12 to a.i sa faci o inelara cotita
adica, nu se indoaie deloc! la rosu! qualitet!
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
-
- Posts: 608
- Joined: 15 Nov 2011 14:33
- Contact:
Re: alternator jimny
sefu', nu era vorba de-a face o cheie mai mare desfacand-o cu flexul...
si nici n-am incercat sa tai camasa rulmentului la topor:)
si nici n-am incercat sa tai camasa rulmentului la topor:)
- gabitzu
- Posts: 109
- Joined: 27 Jul 2012 14:37
- Contact:
Re: alternator jimny
svejk wrote: problema e ca as fi vrut tot camasa LU, nu ZZ sau RS.
LU si RS sunt coduri de la NTN si SKF pt acelasi lucru (ZZ inseamna altceva, am fost chiar curios sa caut). Poate ca e doar vorba de furnizorul pe care l-a ales Suzuki (nu le-am vazut pe amandoua unul langa altul sa fiu sigur).
-
- Posts: 608
- Joined: 15 Nov 2011 14:33
- Contact:
Re: alternator jimny
ZZ sunt camasile metalice, celelalte sunt din cauciuc/plastic, probabil ca e o diferenta si intre tipul de material la LU si RS...
update: in fata e 6302, in spate 6202, frumos
alternatorul e denso
update: in fata e 6302, in spate 6202, frumos
alternatorul e denso
-
- Posts: 57
- Joined: 07 Oct 2011 06:54
- Contact:
Re: alternator jimny
ZZ este pt. turatii mari
-
- Posts: 608
- Joined: 15 Nov 2011 14:33
- Contact:
Re: alternator jimny
offtopic (dar e pe topicul meu, deci imi permit): zz nu e neaparat pt turatii mari, tipul de camasa e folosit in fct de mediul de utilizare - mai cu praf, mai cu umezeala, etc
am un 608 rs abec 7 pentru 30000 rpm si un 608 rs abec 9 pt 45000 rpm, ambele cu camasi de plastic
on topic, vinde cineva un alternator de jimny cu 200 lei?
le: regulatorul, blocul de diode, si rulmentii sunt pa..
am un 608 rs abec 7 pentru 30000 rpm si un 608 rs abec 9 pt 45000 rpm, ambele cu camasi de plastic
on topic, vinde cineva un alternator de jimny cu 200 lei?
le: regulatorul, blocul de diode, si rulmentii sunt pa..
-
- Posts: 608
- Joined: 15 Nov 2011 14:33
- Contact:
Re: alternator jimny
nu mai cumpar, am gasit cu 270
(pt. suzuker: amenda totala ar fi fost de 93+35 bloc diode+regulator + transport, la care se adaugau 24+14 + transport pt rulmenti, deci vreo 200 ron ca sa resuscitez mortaciunea)
sambata sper sa declar topic inchis
(pt. suzuker: amenda totala ar fi fost de 93+35 bloc diode+regulator + transport, la care se adaugau 24+14 + transport pt rulmenti, deci vreo 200 ron ca sa resuscitez mortaciunea)
sambata sper sa declar topic inchis
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests