alternator jimny

Discutii despre electrica si accesorii. Upgrade, modificari, reparatii, instalare echipamente
svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

alternator jimny

Postby svejk » 02 Dec 2015 18:15

se futu alternatorul. adica s-a gripat rulmentul dinspre masina, ca sa zic asa, prin urmare, acum alternatorul meu zace in mai multe bucati prin bucatarie.
rulmentul cu pricina e muci, colivia sparta, am mai gasit 7 bile in el (cred ca avea vreo 10?). n-am cum sa bag extractorul de pivoti ca nu incap ghearele, dar sa zicem ca tai la flex mansonul interior as per suzuker instructions :)

problema e in fata, adica nu pot/nu stiu cum desface piulita care tine rola, ca sa pot scoate si cealalta jumatate de carcasa, astfel incat intr-un fel sau altul sa pot scoate si rulmentul respectiv de-acolo.

help, in manual nu zice cum se face chestia asta. am prins rola in menghina, gandindu-ma ca are vreo canelura pe ax, a.i. sa blochez axul si sa pot desface piulita dupa dusul regulamentar cu wd40. oha, rola nu e prinsa pe ax dect prin presare/frictiune, n-are canelura, asadar, cu ea prinsa zdravan in menghina, dupa wd copios si laser de 2kg aplicat pe tubulara de 22 am reusit s-o rotesc axxul fata de rola, piulita nu s-a miscat neam.

inafara de asta, va rog o idee de procurat blocul de electronica (pe el scrie 05S 126000-1971 3U 29), acum miroase a troleibuz (evident, dupa ce a scos fumul respectiv in mers, n-a mai incarcat). statorul are continuitate, nu s-a prajit, la fel de bine se prezinta si blocul de perii. rotorul inca nu stiu in ce stare e, ca n-am reusit sa scot piulita amintita mai sus, aia care fixeaza rola.

si daca aveti idee unde gasesc 2 rulmenti NTN (sau alta marca?) 6202 LU, va rog si cu asta.

le: habar n-am ce alternator e, in manual nu zice, futu-i, iar pe carcasa, evident ca eticheta aia din aluminiu e totalmente ilizibila..
le2: de bagat rulmentii la loc, am cu ce, problema e cum ii scot...

le3: dupa telefon nike->tuparu, am aflat cum se scoate pisatul ala de rola, multumesc frumos baieti :)
raman valabile intrebarile legate de blocul de comanda/rulmenti...

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: alternator jimny

Postby Razvan4x4 » 02 Dec 2015 19:34

Rulmenti gasesti fara probleme, de exmplu aici: http://www.rul-grup.ro/rulment-6202-zz-skf
Casa Iacob nu e acasa

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: alternator jimny

Postby svejk » 02 Dec 2015 20:03

multumesc, ii stiu pe baietii de la emda rulmenti, f. serviabili, problema e ca as fi vrut tot camasa LU, nu ZZ sau RS.
ma gandesc ca poate-o fi vreun motiv pentru care...

update: maine ma duc cu el in batista la mecanic, n-am reusit sa destepenesc mizeria aia de piulita care strange pulia, am reusit doar sa incep o usoara rotunjire a capului de 10 al axului... si nici inelara cotita de 22 n-am iar cu inelara normala e aproape imposibil. si am mai constatat ca o cheie crom vanadiu (chinezeasca, nonetheless) incinsa la rosu cu lampa de gaz, nu se poate indoi nici la presa de 12 to a.i sa faci o inelara cotita :D

adica, nu se indoaie deloc! la rosu! qualitet!

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: alternator jimny

Postby Razvan4x4 » 02 Dec 2015 23:31

Nu vrei sa te lasi de metodele de la sapunari... :D
Casa Iacob nu e acasa

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: alternator jimny

Postby svejk » 03 Dec 2015 09:39

sefu', nu era vorba de-a face o cheie mai mare desfacand-o cu flexul... :)
si nici n-am incercat sa tai camasa rulmentului la topor:)
:mrgreen: :mrgreen:

User avatar
gabitzu
Posts: 109
Joined: 27 Jul 2012 14:37
Contact:

Re: alternator jimny

Postby gabitzu » 03 Dec 2015 12:07

svejk wrote: problema e ca as fi vrut tot camasa LU, nu ZZ sau RS.


LU si RS sunt coduri de la NTN si SKF pt acelasi lucru (ZZ inseamna altceva, am fost chiar curios sa caut). Poate ca e doar vorba de furnizorul pe care l-a ales Suzuki (nu le-am vazut pe amandoua unul langa altul sa fiu sigur).

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: alternator jimny

Postby svejk » 03 Dec 2015 14:15

ZZ sunt camasile metalice, celelalte sunt din cauciuc/plastic, probabil ca e o diferenta si intre tipul de material la LU si RS... :)


update: in fata e 6302, in spate 6202, frumos
alternatorul e denso

cristiblondu
Posts: 57
Joined: 07 Oct 2011 06:54
Contact:

Re: alternator jimny

Postby cristiblondu » 03 Dec 2015 14:59

ZZ este pt. turatii mari

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: alternator jimny

Postby svejk » 03 Dec 2015 15:51

offtopic (dar e pe topicul meu, deci imi permit): zz nu e neaparat pt turatii mari, tipul de camasa e folosit in fct de mediul de utilizare - mai cu praf, mai cu umezeala, etc
am un 608 rs abec 7 pentru 30000 rpm si un 608 rs abec 9 pt 45000 rpm, ambele cu camasi de plastic ;)

on topic, vinde cineva un alternator de jimny cu 200 lei? :)

le: regulatorul, blocul de diode, si rulmentii sunt pa..

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: alternator jimny

Postby svejk » 03 Dec 2015 16:48

nu mai cumpar, am gasit cu 270 :)
(pt. suzuker: amenda totala ar fi fost de 93+35 bloc diode+regulator + transport, la care se adaugau 24+14 + transport pt rulmenti, deci vreo 200 ron ca sa resuscitez mortaciunea)
sambata sper sa declar topic inchis :)


Return to “Electrica auto”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests