Invertorul

Discutii despre electrica si accesorii. Upgrade, modificari, reparatii, instalare echipamente
Admin
Site Admin
Posts: 265
Joined: 16 Sep 2010 22:41
Contact:

Invertorul

Postby Admin » 04 Oct 2010 21:50

Este un dispozitiv util ce ofera curent alternativ 220V de la bateria masinii. Pe piata exista modele cu puteri cuprinse intre 60W si 4KW. E bine de stiut ca cu cit capacitatea invertorului e mai mare, creste si consumul de standby, dar si greutatea aparatului, ceea ce recomanda ca in functie de necesitati sa va alegeti invertorul potrivit. Mare atentie la specificatiile tehnice, mai ales la cele inscriptionate direct pe aparat, unde puterea (de obicei scrisa cu cifre mari) este de fapt peak power-ul, adica putere nominala insemnind undeva pe la jumatate. Eu folosesc de mai multi ani un invertor cobra, 300W nominal/600W peak si merge cam orice cu el, inclusiv felx care are fix 600W!! Invertorul are protectie la suprasarcina, supratensiune, polaritate inversa, scurt. Recomand ca accesoriu de baza in orice masina. De retinut ca in functie de putere, instalarea trebuie facuta diferentiat, bricheta masinii nu putind sa ofere decit maxim 120W. Pentru a folosi intreaga capacitate a unui invertor de (sa zicem) 600W, acesta va trebui alimentat direct de la bateria masinii cu fire cu grosime mare in sectiune (gen firele cu crocodili pt pornit masina)

Image

andrei.mihailov
Posts: 11
Joined: 02 Nov 2010 12:12
Contact:

Re: Invertorul

Postby andrei.mihailov » 02 Nov 2010 13:35

Razvan, pentru un invertor cu peak 600 w nu este necesar ca alimentarea sa se faca prin fire la fel de groase precum cele de la cablurile pornire cu crocodili. Aveam pe acasa un tabel cu grosimea recomandata functie de peak si nominal, dk dau de el, il pun aici.

Ce cred ca mai trebuie retinut in ceea ce priveste utilizarea invertoarelor:
- nu numai ca sectiunea cablului de alimentare creste odata cu puterea livrata dar si lungimea acestora se miscoreaza. Cu cat e mai puternic invertorul cu atat mai "aproape" de baterie se monteaza.
- desi puterea solicitata de anumite device-uri electrice se va afla in interiorul celei livrate de invertorul pe care il aveti pe masina, este posibil ca acestea sa nu functioneze. Motivul este ca, la pornire un aparat electric poate solicita o valoare si de 10 ori mai mare decat ceea inscriptionata la consumul nominal. In aceasta situatie, device-ul cu pricina nu porneste.
- daca doriti sa utilizati un frigider auto cu compresor - atentie ca veti avea nevoie de un invertor special. Majoritatea invertoarelor dau un alt tip de unda decat cel solicitat de compresorul de frigider si, chiar dk aveti un invertor de 1.000 W, nu veti putea alimenta un compresor cu consum nominal de 50W.

Admin
Site Admin
Posts: 265
Joined: 16 Sep 2010 22:41
Contact:

Re: Invertorul

Postby Admin » 02 Nov 2010 19:27

Intradevar, majoritatea invertoarelor sunt cu sinusoida modificata. Cele cu sinusoida pura sunt mai scumpe si de putere mai mica raportata la gabarit. Personal am folosit cu sinusoida modificata pentru o groaza de aplicatii si nu au fost probleme absolut deloc. Don cite am citit doar foarte putine deviceuri fac nazuri la aceste invertoare. Despre grosimea sectiuii cablurilor, este importanta si lungimea traseului, caderea de curent este mai mica daca pe o lungime, sa zic 2m, firele sunt mai groase. Eu am montat invertorul in masina, l-am prins de cotiera, iar pentru alimentare cred ca am gasit solutia cea mai buna: fir de alimentare+siguranta din kitul de montare al amplificatoarelor de putere audio. Este de calitate, suficient de moale si are facute deja inelele de contact foarte bine sertizate si aurite. Siguranta deasemenea este una de calitate.

Asa arata invertorul montat pe cotiera (vedere de sus). Doar sa apesi power si sa bagi in priza. A se vedea aici si priza modificata, am folosit o priza shuko cu element ceramic de izolare, mult mai buna decat priza stoc de pe el:
Image
Siguranta fuzibila de 30 A, perfect etansa
Image

User avatar
RZV
Macaragiu
Posts: 1271
Joined: 18 Sep 2010 20:34
Contact:

Re: Invertorul

Postby RZV » 03 Nov 2010 00:51

Hai ca mai venim de acasa....Parca citesti cu placere ceva interesant!
offtopic:Iarta-ma Andrei ca nu am sunat mai devreme.....Suzukerul ma bate la cap de ceva vreme... :lol:
Mai bine macaragiu, decit bulangiu ........

User avatar
H2H
Posts: 229
Joined: 27 Oct 2010 17:34
Location: Bucuresti & Orient
Contact:

Re: Invertorul

Postby H2H » 12 Dec 2010 08:53

Am infipt dintii intr-un Power Bright ERP1500-12 http://www.powerbright.com/pdf/ERP1500- ... rench2.pdf ce asteapta cuminte sa fie instalat pe Toyo. Probabil cand voi avea o pauza mai lunga, din pacate deocamdata sta in cutia lui.


Return to “Electrica auto”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest