Acum cativa ani, la o parada de 1 decembrie, am zarit printre vehiculele de lupta, niste monstrii, ce la prima vedere, pareau HUMVEE. Dar cum nu tot ce se aseamana se aduna, la o examinare mai atenta a exteriorului, am observat ca este o combinatie de HUMVEE cu Toyota MegaCruiser.
Abia cand am ajuns acasa si am "Googalit" nitel, am aflat ca este vorba de URO VAMTAC S3
Compania spaniola Uro Vesa ( URO Vehiculos Especiales S.A.), a fost infiintata in anul 1981 si produce o gama larga de vehicule construite pe 2 platforme de baza:VAMTAC S3 - pentru utilitare, K3-24 - pentru camioane, fiind furnizorul oficial al Ministerului Apararii Spaniol.
VAMTAC-ul (Vehículo de Alta Movilidad Táctico) este in dotarea armatei romane din anul 1998 ca transportor de trupe pentru Fortele pentru Operatiuni Speciale dar si in versiunea pentru transmisiuni.
Este propulsat de catre un motor Steyr M16, 6 in linie de 3,2 litri diesel, care dezvolta 188 CP si 410 Nm. Motorul este ajutat de o cutie in 5 trepte, automata, fabricata de catre Allison si de o cutie de transfer (raportul de reductie nefiind specificat de catre producator)
Transmisia este integral permanenta beneficiind de diferentiale blocabile pe fiecare punte.
Suspensia, este independenta pe toate ce 4 roti, cu bascule duble.
Rotile de 37 sunt franate de un sitem hidraulic dublu circuit cu discuri ventilate, pe toate rotile.
La capitolul gabarit, lungimea este de 4.845 mm iar latimea de 2175 mm.
VAMTAC-ul poate atinge o viteza maxima de 135 Km/h si are un consum de 17 l/100Km.
Saptamana trecuta, aflandu-ma pe la Chiajna, cu serviciul, am vazut asta
Se numesc "URO VAM TL Peace Keeper" si au intrat in dotarea Jandarmeriei Romane in noiembrie 2007 ca inlocuitor al autoutilitarelor Aro in teatrul de operatiuni din Kosovo
Peace Keeper-ul are un ampatament de 3.100 mm, ceva mai potrivit pt teatrele de lupta urbane. El este propulsat de un motor Iveco de 2,2 L diesel cuplat la transmisia 4x4 permanenta, printr-o cutie de viteze manuala in 5 trepte.
VAM TL-ul beneficiaza de diferentiale blocabile central si spate in dotarea standard si optional pe fata.
Tot optional, mai poate fi dotat si cu ABS, sistem de unflare al cauciucurilor din mers, cauciucuri run-flat, troliu electric.
Consumul dat de catre producator este de 10 l/100 km, iar viteza maxima de 125 km/h.
URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
Moderator: turagmes
- busu4x4
- Posts: 964
- Joined: 23 Sep 2010 14:15
- Location: Bucuresti, Tineretului
- Contact:
URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
Live Free or Die Hard !!!!
- turagmes
- Forum moderator
- Posts: 955
- Joined: 02 Jan 2011 09:25
- Contact:
Re: URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
cum naiba sa consume animalul ala 10 l la suta??????????
- busu4x4
- Posts: 964
- Joined: 23 Sep 2010 14:15
- Location: Bucuresti, Tineretului
- Contact:
Re: URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
Asta este consumul dat de ei
Din pacate, despre URO VAM TL, nu prea am gasit detalii tehnice Iar consumul, era dat doar pe 2 site-uri. Pe unul din ele era 9l/100km si pe unul 10l/100km la o viteza de 90 km/h. Ceea ce mi se pare oarecum plauzibil, fiind mai mic decat Vamtac-ul si nefiind nici blindat.
Din pacate, despre URO VAM TL, nu prea am gasit detalii tehnice Iar consumul, era dat doar pe 2 site-uri. Pe unul din ele era 9l/100km si pe unul 10l/100km la o viteza de 90 km/h. Ceea ce mi se pare oarecum plauzibil, fiind mai mic decat Vamtac-ul si nefiind nici blindat.
Live Free or Die Hard !!!!
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Re: URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
Consumul este o chestie foarte relativa. Evident ca producatorii aleg cele mai bune valori obtinute de ei cind raporteaza aceste consumuri si, evident, ca nu consuma atat decat in anumite (foarte putine) situatii, ca de ex mers cu viteza constanta la un regm optim de turatie a motorului, fara grautate, fara vant, fara inclinatie, fara consumatori auxiliari, etc. In aceste situatii da, consuma 10. In celelalte... consuma cit vrea el
Casa Iacob nu e acasa
- ulise
- Posts: 290
- Joined: 03 Dec 2011 09:14
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
suzuker wrote:Consumul este o chestie foarte relativa. Evident ca producatorii aleg cele mai bune valori obtinute de ei cind raporteaza aceste consumuri si, evident, ca nu consuma atat decat in anumite (foarte putine) situatii, ca de ex mers cu viteza constanta la un regm optim de turatie a motorului, fara grautate, fara vant, fara inclinatie, fara consumatori auxiliari, etc. In aceste situatii da, consuma 10. In celelalte... consuma cit vrea el
Adica consum facut pe banc, nu real. Gresesc Suzuker?
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Re: URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
ulise wrote:Adica consum facut pe banc, nu real. Gresesc Suzuker?
Ba da, real, dar facut in anumite conditii/regimuri de mers.
Casa Iacob nu e acasa
- White Wolf
- Posts: 210
- Joined: 12 May 2011 22:26
- Location: Ramnicu Valcea
Re: URO, cele mai "perverse" masini din dotarea MAPN si MAI
Sincer, nu mi se pare un consum "tras de par", pentru un motor Iveco de 2.2 L la viteza maxima de 90km/h. Chiar daca "animala"-i maricica.
TOYOTA & NISSAN
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest