Lada Niva

Masini 4x4 rusesti.
User avatar
busu4x4
Posts: 964
Joined: 23 Sep 2010 14:15
Location: Bucuresti, Tineretului
Contact:

Lada Niva

Postby busu4x4 » 07 Apr 2012 11:25

Azi, trezindu-ma cu noaptea'n cap, butonam pe canale si am dat peste emisiunea "Fifth Gear" unde testau Lada Niva ;)
Minutul 2:50 este genial !!! Noi din pacate, nu am avut manualul de instructiuni la a noastra :(



Mi-am adus aminte de "Natasha", Niva noastra, din anii '90. Era o Lada productie '92, cu motor 1,6 carburatie, 4x4 permanent, suspensie independenta fata, punte rigida pe spate, cu arcuri elicoidale.
A fost primul meu contact cu off-road-ul si .... se pare ca mi-a placut :twisted:
Image

Image

Niva era o masina robusta, cu o tabla de tanc pe ea. Cineva, nu dau nume ca se supara Stane, a reusit sa indoaie o Cobra, de la cap la coada, iar lui, i-a sarit doar flapsul de la bara fata :lol:

La capitolul Off-road, se descurca destul de bine in echiparea standard. Avand o garda la sol de vre-o 23,5 cm (parca) fata de 21,5 la Mercedes G ;)

Motorul tragea destul de bine (cand nu avea probleme cu electrovalva) de si consuma pe masura, in jur de 12 la drum intins.

Interiorul, era destul de spatios cu un portbagaj ceva mai mare decat la Samurai :lol:

Overall, o masina ruseasca, teapana, care mie mi-a placut foarte mult :P
Live Free or Die Hard !!!!

User avatar
busu4x4
Posts: 964
Joined: 23 Sep 2010 14:15
Location: Bucuresti, Tineretului
Contact:

Re: Lada Niva

Postby busu4x4 » 07 Apr 2012 15:01

Daca nu-mi raspunde nimeni, o voi face singur :lol:

The Lada Niva sau VAZ-2121 , Niva (нива) in rusa insemna "Lan" (cultura agricola)
In Islanda, a fost vanduta sub numele de Lada Sport, iar in Austria, ca Lada Taiga.
Conform Wikipedia, Niva a fost printre primele masini rusesti, cu caroserie autoportanta (prima fiind GAZ-M-72 in 1955), suspensie independenta pe fata si arcuri elicoidale.

Productia a inceput in 1977 si continua si in prezent, cu minime modificari la nivelul caroseriei.
Motorizarea a fost si ea schimbata. De la motorul original 1,6L carburatie care dezvolta 72CP si un cuplu de 126Nm, s-a trecut la un 1,7L injectie monopunct produs de GM, iar apoi la 1,7L multipunct de 81CP. In unele tari exista si optiunea unui motor 1,9 Diesel de provenienta Peugeot.

Transmisia in 4 sau 5 trepte manuala, este 4x4 permanenta, cu cutie de trensfer si trei diferentiale dintre care, cel central este blocabil cu ajutorul unei manete situate langa schimbatorul de viteze.

Primele modele de Niva aveau o caroserie in 3 usi

Image

Mai tarziu, fiind introduse modele in 5 usi

Image

si modelul pickup double cab

Image

Sau single cab

Image

Si.... binenteles, ca orice producator care se respecta, prin '86 au avut si o versiune decapotabila :lol:
Se numea Lada Niva Savanne
Image
Live Free or Die Hard !!!!


svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: Lada Niva

Postby svejk » 18 Jan 2013 03:47

nu e chiar niva, dar e mai bine
http://medved-avto.ru/video/

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: Lada Niva

Postby svejk » 19 Jan 2013 15:35

deci astia nu se potolesc
http://garagashyan.ru/

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: Lada Niva- imagini spion

Postby svejk » 13 Apr 2017 17:26

noua lada niva, imagine de pe langa satelit
a8642065-f24f-4ee3-a685-8f50bcd2b4cd.jpg

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Lada Niva

Postby Razvan4x4 » 13 Apr 2017 21:22

Niva.. o masina cinstita! Cu ocazia achizitiei de catre Svejk am reusit sa mai conduc si eu o ruseasca dupa o pauza destul de mare. Sa te poarte sanatos Svejkule!
Casa Iacob nu e acasa

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: Lada Niva

Postby svejk » 14 Apr 2017 16:06

pana una, alta, e inca ok
si e frumos prin bucuresti cu niva si numere de prahova.

:twisted:

svejk
Posts: 608
Joined: 15 Nov 2011 14:33
Contact:

Re: Lada Niva

Postby svejk » 11 Jun 2017 08:52



Return to “Rusesti. Lada”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest