Interventie pe cord deschis la G16A

Zona Suzuki 4x4.
User avatar
dragosxc
Posts: 32
Joined: 13 Nov 2011 16:45
Location: Bucuresti-Militari
Contact:

Interventie pe cord deschis la G16A

Postby dragosxc » 19 Mar 2013 22:27

Am prins un weekend liber intre 9-10 martie (si cel mai important calduros) si din cauza ca Vitara cam sughita am zis ca e momentul ca motorul sa intre in operatie.
Mai precis am vrut sa verific etanseitatea si sa schimb toate garniturile aferente.
Am inceput sambata dimineata la ora 9:00.
Materiale necesare: garnitura de chiulasa, garnitura de galerie de adminie, garnitura de galerie de evacuare si simeringuri de supape. Simeringul frontal de la axa cu came si kitul de distributie fusesera schimbate cu vreo 20.000 de km inainte si nu a fost nevoie de ele.
Ca unelte: chei fixe, tubulare, un banc de lucru, o menghina... ce sa mai vb ai nevoie de un garaj dotat corespunzator.
In plus ceva rabdare, cafea, ceva de bagat la mat, mai tarziu si o bere si treaba merge struna.

Image

Se desfac pe rand traseul admisiei de aer, capacul culbutorilor, se scot bujiile (se si verifica cu ocazia asta, iar ale mele erau ca noi), fisele de bujii, capacul distribuitorului (se verifica si el cu atentie sporita pentru ca poate da mari batai de cap...).
Se goleste apoi instalatia de racire, se scoate radiatorul, curelele de alternator si AC si, fulia pompei de apa, fulia arborelui cotit si apoi capacul distributiei. Se verifica starea curelei de distributie si a rolei intinzatoare si eventualele pierederi de ulei la acest nivel (simeringul axei cu came, garnitura pompei de ulei sau simeringul arborelui cotit. Se acorda si putina atentie la pozitia de PMI a cilindrului 1 pentru a putea pune la punct motorul la remontare. Nu e neaparat nevoie sa blochezi arborele cotit intr-o anumita pozitie.
Se trece apoi la demontarea corpului de clapeta, furtune de vacuum, EGR. Cu ocazia asta verificam si starea garniturii dintre corp si galeria de admisie (era impecabila).
Urmeaza apoi suruburile ce tin galeria de admisie captiva de chiulasa. Nu e prea mult de povestit aici. Aici am gasit o buba. In dreptul cilindrului nr. 3 exista o neetanseitate si ca atare aerul fals ajungea din belsug in admisie. Se observa in poze traseul mega afumat.

Image
Image
Image
Image

Am trecut apoi la galeria de evacuare. Exista un suport buclucas ce o tine fixata de bloc. Este nevoie sa o indepartam pentru a putea departa galeria de chiulasa. Si aici o mica buba. In dreptul cilindrului nr 4 unul din suruburi era rupt si motorul fumega putin pe acolo. Am gasit urme de silicon acolo. Posibil o carpeala ordinara a fostului proprietar. Garnitura era cam ponosita dar mai tinea.

Image

A urmat apoi extragerea chiulasei. Lucrurile aratau relativ ok aici. Ceva depuneri pe capetele pistoanelor, dar in rest nimic grav. Pe banc am scos culbutorii, presat arcurile de supapa si dat afara supapele, marcate sa nu le incurc la operatiile urmatoare si verificat scaunele. Am inlocuit simeringurile de supapa care evident erau destul de obosite.

Image
Image
Image

Am curatat supapele de calamina pe universal si lustruit cu smirghel fin tijele supapelor.
Am folosit apoi putina pasta pentru rodat supape cu doua granulatii de la Draper pentru a reface scaunele si talerele supapelor. Verificat apoi cu benzina etanseitatea lor. E bine de stiut ca scaunele supapelor de admisie sunt mult mai moi (daca putem spune asta...) decat cele ale supapelor de evacuare si in consecinta trebuie insistat mai mult la ultimele pentru o etansare perfecta.

Urmeaza apoi planarea chiulasei pentru o asezare perfecta pe bloc. Atentie la stragerea suruburilor de chiulasa (ordine si cuplu) si la o cheie dinamometrica de calitate. Le voi mai strage din nou peste 1000 km. Se monteaza apoi galeriile si garniturile noi, corpul de clapeta, distributia, distribuitorul, se pune motorul la punct, bujii, fise, capac de cubutori (am pus si aici garnitura noua), radiator. Se umple cu antigel instalatia de racire, se pune un ulei nou si filtru de ulei si se da cheie. Al meu a pornit la sfert de cheie cum se mai spune. Se regleaza cu o lampa stroboscopica avansul (8 grade inainte de PMI la G16A) si apoi turatia de ralanti.
se mai pune si un filtru de aer nou si ai un motor ce merge si trage foarte bine.

Va urma o operatiune capitala de schimbare a tuturor furtunaselor de vacuum de pe galeria de admisie pentru a evita orice aer fals.

Image

Imi pare rau ca nu am putut face mai multe poze insa timpul a fost destul de limita. Am terminat operatiunea tarziu in noapte si putin a doua zi dimineata, dar a meritat!
Din pacient am scos cateva tumori:
Image

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Interventie pe cord deschis la G16A

Postby Razvan4x4 » 20 Mar 2013 08:14

Eu nu am inteles exact motivul pt care te-ai apucat de schimbat garnituri. Stiam ca ai o problema la aprindere, pe care deja o rezolvasei. Care este rezultatul acum dupa atata munca?
Casa Iacob nu e acasa

User avatar
dragosxc
Posts: 32
Joined: 13 Nov 2011 16:45
Location: Bucuresti-Militari
Contact:

Re: Interventie pe cord deschis la G16A

Postby dragosxc » 20 Mar 2013 13:31

Motive pentru un motor de 23 de ani... :roll:
Pai in primul rand nu prea mergea rotund (asta putea fi si din aprindere), consumul crescuse in ultima perioada, demarajul cu motorul rece era groaznic.
Si oricum voiam sa umblu pur si simplu in el si sa inlocuiesc toate garniturile batrane si obosite.
Si daca are omul o placere sadica sa umble in motor... asta nu e un motiv bun? :mrgreen:


Return to “Suzuki”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests