Asa cum se intampla de fiecare data, am lasat pentru final de sezon lucrarea de care imi era cel mai lene sa ma apuc, respectiv repararea blocantului fata care nu mai mergea de cativa ani, mai precis de la lovitura primita de punte la concursul de la Bucovina. Asa cum era de asteptat intr-o oarecare masura, am inceput cu gandul de a umbla strict la ce e musai nevoie si am terminat demontand complet puntea fata cu toate piesele aferente, rulmenti, conducte de frane, simeringuri, etc si a termina in final cu inlocuirea intregii carcase pe care o aveam deja prin garaj.
Am inceput cu demontatul rotilor, a fuzetelor, a planetarelor, apoi a grupului, suspensiei, franelor, barelor de conexiune, directie, stabilizare, panhard si mai apoi demontarea puntii de pe tendoane. Evident ca am gasit mai multe nereguli, respectiv simeringuri care curgeau, un rulment de king pin cu cateva bile sparte, o-ringuri de blocant uzate.
Asadar, lucrarea a inceput cu suspendarea masinii, si inceputul de a demonta tot ce este pe fata:
Dupa multe ore de munca, am putut arunca un ochi in diferentialul fata
Cu puntea demontata complet
Prima comparatie cu puntea de schimb a adus o problema spinoasa: aceasta era de anglia, iar prinderea pentru bara panhard era pusa in partea cealalta. A urmat o operatiune foarte complicata de taiere a prinderii, o multime de masuratori pentru a o reloca milimetric unde trebuia si o sudura care sa aiba aspectul si rezitenta celei de fabrica.
Un rulment de king pin nu se simte prea bine
Si rulmentul cel nou NSK
Schimbare punte fata Toyota Land Cruiser 70
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Schimbare punte fata Toyota Land Cruiser 70
Casa Iacob nu e acasa
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Re: Schimbare punte fata Toyota Land Cruiser 70
Dupa relocarea prinderii de bara panhard, noua punte a fost pusa pe masina
A fost inlocuita suspensia FoamCell cu una NitroGas (o sa fac un review despre asta la momentul potrivit)
Au fost inlocuiti rulmentii, simeringurile si au fost montate washerele de omocinetica, apoi pitman arm-urile, apoi barele de conexiune, stabilizatoare, etc
Au fost montate planetarele, pusa vaselina grafitata si a inceput montarea fuzetelor
La final s-au montat conductele de frana, furtunurile noi, a fost facuta aerisirea si montate rotile. A fost facuta aliniera rotilor, geometria. Succes deplin.
A fost inlocuita suspensia FoamCell cu una NitroGas (o sa fac un review despre asta la momentul potrivit)
Au fost inlocuiti rulmentii, simeringurile si au fost montate washerele de omocinetica, apoi pitman arm-urile, apoi barele de conexiune, stabilizatoare, etc
Au fost montate planetarele, pusa vaselina grafitata si a inceput montarea fuzetelor
La final s-au montat conductele de frana, furtunurile noi, a fost facuta aerisirea si montate rotile. A fost facuta aliniera rotilor, geometria. Succes deplin.
Casa Iacob nu e acasa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests