O usoara scurgere de ulei aparut la omocinetica a fost semnalul ca simeringul a pierdut etanseitatea iar uleiul din grup a ajuns la articulatie amestecandu-se cu vaselina de acolo. Piesa cu pricina este ieftina si se gaseste cu usurinta, este vorba de un simering cu diametrul interior de 35mm, insa inlocuirea sa presupune cava munca.
Primul pas este suspendarea masinii, demontarea rotii si a flansei (daca exista).
Dupa asta se va demonta etrierul caruia i se va astupa gaura de intrare a lichidului si se va depozita astfel incat sa nu ajunga mizerie in interior. Se demonteaza apoi MRL-ul cu o tubulara de 10 si se va scoate afara. Aici, ascuns sub vaselina murdara se gaseste siguranta de planetara, care se va scoate cu un cleste special de sigurante.
Corpul MRL-ului este urmatoare piesa ce trebuie demontata, lucru posibil cu o inelara de 12. O mica problema va aparea cu conurile care vor ramane infipte in corpul MRL-urilor dupa indepartarea piulitelor, dar se extrag si ele daca se foloseste un degripant si se rotesc cu grija cu ajutorul unui patent. Dupa ce corpul MRL-ului a fost indepartat, exista acces la piulitele care strang rulmentul exterior. Piulitele se desfac cu o tubulara "tiganeasca" de 54, dar si cu orice alta scula care incape acolo deoarece nu sunt (nu ar trebui sa fie) stranse foarte tare. Sunt doua astfel de piulite una peste alta cu o saiba de blocare intre ele. Odata scoase piulitele, se poate extrage rulmentul conic si apoi discul.
Este bine sa se inspecteze cu aceasta ocazie si starea rulmentilor si a simeringurilor existente aici. Se demonteaza apoi talerul care protejeaza disculm folosind o tubulara de 14.
Planetara ramane vizibila si poate fi scoasa afara prin tragere, fara efort.
Se inspecteaza cu aceasta ocazie starea articulatiei si palierul unde calca simeringul (sageata alba)
Acesta este simeringul care ar fi trebuit sa tina uleiul in punte. Se scoate cu grija pentru a nu zgaria locasul in care se afla si se monteaza simeringul nou cu grija de a fi perfect centrat.
Se unge cu putin ulei sau vaselina marginea simeringului pentru a nu exista riscul de deteriorare la prima punere in functiune a masinii. Se monteaza toate piesele in ordinea inversa demontarii si se ajunge intr-un final la siguranta de planetara care este ceva mai greu de pus la loc decat a fost de demontat. Pentru ca planetara "fuge" in interior, se va infileta in centrul ei un surub de care se va fixa planetara pe pozitie pina la montarea sigurantei.
Se degreseaza discul, se aerisesc franele si cam asta e tot.
Succes
DIY Schimbare simering de punte fata la Toyota 70
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
DIY Schimbare simering de punte fata la Toyota 70
Casa Iacob nu e acasa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests