Fiindca simpatia mea fata de seria "70" devine incet incet o obsesie, am realizat o lista, zic eu completa cu toate variantele si motorizarile acestor masini.
Variantele seriei Land Cruiser J7
Variante Light Duty:
Seria light duty a avut parte de un facelift la inceputul anilor 90 (undeva prin 91), cand s-a restilizat botul si s-a umblat un pic si la partea mecanica (de exemplu suspensia fata, upgrade la unele motoare)
70:
Ampatamentul cel mai scurt, hard top, motoare 2L, 2L-T, 2L-T-II, 2.4 turbodiesel (LJ70) – 1985-1993, 22R, 22R-E, 2.4 benzina (RJ70) – 1985-1996, 1-KZT, 3.0 turbodiesel (KZJ70) – 1993-1996
71:
La fel ca 70-ul, dar cu unele modificari la confort, siguranta. Motoare 2L-T, 2L-TE, 2.4 turbodiesel (LJ71), 1-KZTE, 3.0 turbodiesel (KZJ71) – 1993-1996. Purta denumirea de Prado. Comercializat numai in Japonia.
Modelul 2013
Unele variante 71/78 (SX5) au un bord mai stilat
72:
La fel ca 70-ul, dar varianta low-budget, frane pe tamburi fata spate, fara servodirectie si fara MRL-uri. Motor 3.0 diesel sau 2.8 diesel (probabil de pe Hilux). S-a comercializat in tari nedezvoltate, foarte multe fiind importate in Rusia de catre companii miniere.
73:
Ampatament mediu, soft top /hard top detasabil, motoare 2L, 2L-T, 2L-T-II, 2.4 turbodiesel (LJ73) – 1985-1993, 22R, 22R-E, 2.4 benzina (RJ73) – 1985-1996, 3.0 turbodiesel (KZJ73) – 1993-1996
78:
Ampatamentul cel mai lung dintre light duty-uri, caroserie inchisa, cu 4/5 usi. S-a fabricat intre 1991-1995 pentru piata Japoneza, cu motoarele 2L-TE, 2.4 turbodiesel (LJ78) – 1991-1993, 1-KZTE, 3.0 turbodiesel (KZJ78) – 1993-1996, 22RE, 2.4 benzina (RJ78) – 1985-1996
77-79:
La fel ca 70-ul, dar cu soft top / hard top detasabil, aceleasi motoare. Nu am gasit informatii destule despre aceste modele.
Variante Heavy Duty:
Seriile Heavy duty au avut parte de un upgrade in 99, schimbandu-se de exemplu motoarele, suspensia fata. Toate variantele au suferit un facelift in 2007, cele de dupa avand un design exterior mai modern.
70:
Ampatamentul cel mai scurt, hard top, motoare 3B, 3.4 diesel (BJ70) – 1984-1989, 1PZ, 3.5 diesel (PZJ70) – 1990-1993, 1HZ, 4.2 diesel (HZJ-70) – 1993-1999, 2F, 4.2 benzina (FJ70) – 1984-1985, 3F, 4.0 benzina (FJ70) – 1985-1992, 1FZ-FE, 4.5 benzina (FZJ70) – 1993-…
71:
La fel ca 70, dar a existat si varianta cu soft top/hard top detasabil, motoare 13B-T, 3.4 turbodiesel (BJ70) – 1987-1989, 1HZ, 4.2 diesel (HZJ70) – 1999-...
73:
Ampatament mediu, soft top / hard top detasabil, motoare 3B, 3.4 diesel (BJ73) – 1984-1989, 1PZ, 3.5 diesel (PZJ73) – 1990-1993, 1HZ, 4.2 diesel (HZJ-73) – 1993-…, 2F, 4.2 benzina (FJ73) – 1984-1985, 3F, 4.0 benzina (FJ73) – 1985-1993, 1FZ-FE, 4.5 benzina (FZJ73) – 1993-… Exista si modelul cu motorul italian VM66A, 2.5 tdiesel, asamblat in Portugalia, sub denumirea de BJ-73
74:
La fel ca 73, dar cu alte motoare, 13B-T, 3.4 turbodiesel (BJ74) – 1987-1989, 1HZ, 4.2 diesel (HZJ74) – 1999-...
75:
Ampatamentul cel mai lung, caroserie cu doua usi, iar in spate bena (75P - pickup), spatiu gol (75CC – cab and chassis), sau inchis cu “banci” longitudinale (75V – troop carrier). Motoare 3B, 3.4 diesel (BJ75)– 1984-1989, 2H, 4.0 diesel (HJ75) – 1985-1989, 1PZ, 3.5 diesel (PZJ-5) – 1990-1993, 1HZ, 4.2 diesel (HZJ75) – 1993-1999. Modelele Sud-Americane aveau motoare Atlantis Diesel ADE236, 3.9, licenta Perkins, sub denumirea de HJ75
76:
Ampatament intre cel al 73-ului si cel al 75-ului, caroserie inchisa, cu 4/5 usi, arcuri pe foi pe spate si elicoidale pe fata, motoare 1HZ, 4.2 diesel (HZJ76) – 1999-..., 1FZ-FE, 4.5 benzina (FZJ76) – 1999-…
77:
La fel ca 76, dar fiind varianta mai veche, suspensiile sunt pe foi fata-spate si au motoarele 1PZ, 3.5 diesel (PZJ77) – 1990-1993, 1HZ, 4.2 diesel (HZJ77) – 1993-1999
78:
La fel ca 75, dar cu imbunatatiri mecanice si numai in varianta troop carrier. Exista varianta fara/cu facelift. Motor 1HZ, 4.2 diesel (HZJ-75) – 1999-2002, 1HD-FTE, 4.2 turbodiesel (HDJ78) – 2002-..., 1FZ-FE, 4.5 benzina (FZJ70) – 1999-…
79:
La fel ca 78, dar varianta pickup si trayback.
Variante Land Cruiser J7
-
- Posts: 23
- Joined: 13 Feb 2011 14:39
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Variante Land Cruiser J7
Last edited by busu4x4 on 22 Jun 2016 10:59, edited 1 time in total.
Reason: Deoarece se pierdusera pozele, am incercat, pe cat posibil sa le inlocuiesc.
Reason: Deoarece se pierdusera pozele, am incercat, pe cat posibil sa le inlocuiesc.
-
- Site Admin
- Posts: 265
- Joined: 16 Sep 2010 22:41
- Contact:
Re: Variante Land Cruiser J7
Levo wrote:Fiindca simpatia mea fata de seria "70" devine incet incet o obsesie,
Si eu am facut o pasiune din modelul asta, a trebuit sa-mi schimb si numele din cauza asta
PS: frumoasa prezentare, multumim!
- semaca
- Vedeta
- Posts: 424
- Joined: 14 Oct 2010 23:28
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Variante Land Cruiser J7
frumoasa prezentare...frumoase masini!!! masina asta a devenit si pentru mine un "must have"...
sa ne vedem sanatosi ...unde vrea cardanul nostru!!!
Toyota Landcruiser KZJ 73 - 3.0l
Toyota Landcruiser KZJ 73 - 3.0l
-
- Posts: 23
- Joined: 13 Feb 2011 14:39
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: Variante Land Cruiser J7
Continuarea aici:
viewtopic.php?f=55&t=123
viewtopic.php?f=55&t=123
- ulise
- Posts: 290
- Joined: 03 Dec 2011 09:14
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Variante Land Cruiser J7
Multumiri Levo, pentru aceste doua topicuri. Stima.
- busu4x4
- Posts: 964
- Joined: 23 Sep 2010 14:15
- Location: Bucuresti, Tineretului
- Contact:
Re: Variante Land Cruiser J7
Deoarece pozele lui Levo au fost inghitite de o gaura neagra a World Wide Web-ului (numita Imageshack) , m-am ampucat sa refac topicul asta la nivel de poze.
Cum nu sunt mare priceput in ale Toyotelor, am sa va rog ca in momentul in care gasiti vreo neconcordanta intre poze sa-mi dati un PM!
Cum nu sunt mare priceput in ale Toyotelor, am sa va rog ca in momentul in care gasiti vreo neconcordanta intre poze sa-mi dati un PM!
Live Free or Die Hard !!!!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest