Alegere troliu

Discutii despre metode si echipamente de recovery.
Zmeul2014
Posts: 6
Joined: 29 Jan 2019 08:07
Location: Craiova Dolj
Contact:

Alegere troliu

Postby Zmeul2014 » 30 Jan 2019 17:19

Bună ziua!
Sunt pasionat de pescuit și merg aproape în fiecare weekend pe malul Dunarii chiar și iarna. Pt asta, în urmă cu 3 ani am achizitionat un Opel Frontera 2.2 pe care l.am echipat cu Insa turbo special track și l.am înălțat puțin.
Vreau să montez pe mașină un troliu și un snork.el ( nu sunt sigur că asta e denumirea corectă a filtrului de aer modificat) pentru următoarea situație pe care o intalnesc în teren: primavara, de obicei Dunarea inundă pădurea și în momentul în care apa se retrage rămân bălți f. adânci în pădure în zonele unde nivelul terenului este mai jos. Anul trecut am intrat fără să rămân, dar anul acesta nu mai vreau să risc. (de obicei chiar dacă e apă în pădure, jos drumul e suficient de tare și masina nu rămâne suspendată).
1. Sunt interesat de un troliu cât mai bun, care să funcționeze în situația în care rămân suspendat intr.o baltă f. adâncă și bara din față se va afla sub apă INCLUSIV TROLIUL
2. La ce alte aspecte trebuie să fiu atent (în afară de montarea snorkel.ului) la trecerea printr-un vad foarte adânc? Aici ma refer la ce îmbunătățiri mai pot aduce mașinii pt a nu întâmpina probleme sau ce probleme pot să apară
Vă mulțumesc anticipat și aștept sfaturile voastre cu nerăbdare

User avatar
busu4x4
Posts: 964
Joined: 23 Sep 2010 14:15
Location: Bucuresti, Tineretului
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby busu4x4 » 30 Jan 2019 20:22

Asa, pe scurt:
Troliul, trebuie sa aiba capacitatea de 1,5 - 2 ori greutatea masinii.
Cat despre snorkel ... aici este un pic mai complicat! De obicei, priza de aer este destul de sus, la majoritatea masinilor (undeva in partea superioara a aripii). Daca vrei sa intri mai adanc de atat si ai masina diesel, este destul de simplu: iti pui snorkel (ai grija sa il etanseizezi bine) si ii dai gaz! Daca masina este pe benzina, atunci este mai complicat. Pe langa montajul snorkel-ului, va trebui sa etanseizezi si delcou si cam tot ce inseamna electronica pe la aprindere.
Live Free or Die Hard !!!!

Zmeul2014
Posts: 6
Joined: 29 Jan 2019 08:07
Location: Craiova Dolj
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby Zmeul2014 » 30 Jan 2019 20:38

Multumesc!
Mașina e diesel. Să înteleg că orice troliu cu o putere de 5-6tone, chiar și o chinezarie de 3.400 de euro, își face treaba cu succes la ce îmi trebuie mie? ....
Sincer să fiu, credeam că date fiind condițiile de lucru sub apă, o să fie nevoie de un troliu mai performant...varf de gamă

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby Razvan4x4 » 31 Jan 2019 14:57

Dintre troliurile care au trecut pe la mine, mai bine etansat mi s-a parut Ironman, care are inclusiv motorul prevazut cu furtun de respirat, ce se poate trece prin sonorkel. Cred ca si ca pret este ok. Warnurile vechi nu sunt etanse deloc la partea de motor (dar merg chiar si asa), iar chiezestile no-name si marci precum Tmax au probleme electrice diverse de la apa si coroziune (contacte imperfecte, telecomanda proasta, etc). Nici powerwinch nu e rau, pare destul de bine lucrat, dar nu l-am folosit in apa ca sa pot confirma.

Pentru treceri prin apa trebuie sa analizezi bine cum sta masina la capitolul electric, inainte de a te gandi la snorkel. Exista multe situaii in care apa intra la diverse module sau calculatoare si masina se va opri inainte sa ajunga apa la snorkel. E bine sa fie si ala, desigur, cat mai bine izolat. Mai trebuie vazuta uneori si carcasa filtrului de aer sa nu aiba scapari sau diverse valve prin care va intra apa.
Casa Iacob nu e acasa

Zmeul2014
Posts: 6
Joined: 29 Jan 2019 08:07
Location: Craiova Dolj
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby Zmeul2014 » 31 Jan 2019 15:43

Multumesc mult pentru raspunsuri. Am priceput ideea: IRONMANN
Snorkel bine etansat
Cu partea electrică, cred că o să fac o probă ( după ce montez snorkel.ul), la modul următor: mașina pornită cu proiectoare aprinse ( s.a improvizat la montarea lor), ridic capota și mă pun cu furtunul la spălătorie pe sub capota, să văd ce probleme ar putea să apară. Cred că e un test ok

User avatar
RZV
Macaragiu
Posts: 1271
Joined: 18 Sep 2010 20:34
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby RZV » 01 Feb 2019 09:44

man, ce ai omis tu din calculul asta si ceilalti au spus dar cu subinteles,la altele, este ca trebuie sa ai grija la muulte alte chestii cand treci prin apa, ca de exemplu aerisitorele de la punti....eu ma fost in balta Ialomitei pt peste si amuzament ,finalizate cu niste scufundari prin ceva japse inundate intre timp si am umplut grupul fata cu apa.... pana la Bucuresti, interiorul arata ca niste unt murdar...

Punctual, la ce vrei tu sa faci, este foarte greu sa folosesti troliul singur ,este mult mai ok sa ai un partener.....tu nu vei putea sa te tragi decat inainte, nu si inapoi :D
Si sanse sunt multe.....la fel cum poti sa scoti gonflabila si sa te lansezi din padure,fara stres.....doar sa nu vina apa peste masina-n lipsa ta.
La fel cum ar cam trebui sa iei drumul la picior,ca doar masina nu-i submarin....
Si electronica care moare ai destula.....

Stopitul pe la motor nu este acelasi lucru cu modul submarin.si la stropit daca apa se scurge/prelinge pe langa gauri ,la submarin intra direct in filtrul de aer......adica pui smorkel, si la final, dupa ce esti sigur ca ai acoperit gaurile eventuale din traseu, scoti capul de snorkel si pui un dop(din ce vrei tu-mana-carpa,orice) daca mare motorul, esti ok cu etanseitatea, daca nu, mai incerci,verifici.... la final nu uiti ca ai ceva calculatoare pe la nivelul tibiilor, pe sub si prin bord si alea pot muri la fel de bine ,chiar daca snorkelul este un m mai sus si perfect izolat....
spor!
Mai bine macaragiu, decit bulangiu ........

Zmeul2014
Posts: 6
Joined: 29 Jan 2019 08:07
Location: Craiova Dolj
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby Zmeul2014 » 01 Feb 2019 11:24

Îmi cer scuze, dar am omis să precizez un aspect, care s.ar putea să fie foarte important si anume:
Merg la pescuit de vreo 5.6 ani în același loc la Dunăre, și drumul de acces în acest loc va fi inundat DOAR intr.un singur loc în apropierea digului de acces, unde este o vale mai adâncă și se formează după retragerea apei o baltă cu o lungime de aprox 10 m , dar adâncă. ( se aseamănă mult cu un canal) . Apa poate depăși 1 m -1.5 m adâncime în acest loc. Dacă reușesc să trec de acest obstacol, lucrurile devin relativ simple.

Zmeul2014
Posts: 6
Joined: 29 Jan 2019 08:07
Location: Craiova Dolj
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby Zmeul2014 » 04 Feb 2019 19:10

RZV wrote:man, ce ai omis tu din calculul asta si ceilalti au spus dar cu subinteles,la altele, este ca trebuie sa ai grija la muulte alte chestii cand treci prin apa, ca de exemplu aerisitorele de la punti....eu ma fost in balta Ialomitei pt peste si amuzament ,finalizate cu niste scufundari prin ceva japse inundate intre timp si am umplut grupul fata cu apa.... pana la Bucuresti, interiorul arata ca niste unt murdar...

Punctual, la ce vrei tu sa faci, este foarte greu sa folosesti troliul singur ,este mult mai ok sa ai un partener.....tu nu vei putea sa te tragi decat inainte, nu si inapoi :D
Si sanse sunt multe.....la fel cum poti sa scoti gonflabila si sa te lansezi din padure,fara stres.....doar sa nu vina apa peste masina-n lipsa ta.
La fel cum ar cam trebui sa iei drumul la picior,ca doar masina nu-i submarin....
Si electronica care moare ai destula.....

Stopitul pe la motor nu este acelasi lucru cu modul submarin.si la stropit daca apa se scurge/prelinge pe langa gauri ,la submarin intra direct in filtrul de aer......adica pui smorkel, si la final, dupa ce esti sigur ca ai acoperit gaurile eventuale din traseu, scoti capul de snorkel si pui un dop(din ce vrei tu-mana-carpa,orice) daca mare motorul, esti ok cu etanseitatea, daca nu, mai incerci,verifici.... la final nu uiti ca ai ceva calculatoare pe la nivelul tibiilor, pe sub si prin bord si alea pot muri la fel de bine ,chiar daca snorkelul este un m mai sus si perfect izolat....
spor!





Din pacate nu pot să "o iau la picior" sau să las mașina și să mă urc în barcă, pt simplu motiv că fac partide de pescuit în medie de minim 2-3 nopți și am f mult bagaj în/pe mașină ( nici nu.ti poți imagina cât bagaj are cu el un pescar de crap )

User avatar
RZV
Macaragiu
Posts: 1271
Joined: 18 Sep 2010 20:34
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby RZV » 04 Feb 2019 21:01

vorbim aceleasi lucru dar in alta limba :lol:
Am fost la peste , amicii care practica scufundari cu 4x4 o fac in scop crap de Dunare....scurt,o masina lunga, plina de ustensile si cu doi oameni este full,plus doua motoare si doua gonflabile de 2,7-3,2 ...deci stiu cate chestii poate avea un pescar la crap....prea multe.
O iei la picior este regula in offroad. nu treci prin nici o balta fata sa verifici cat de mare este apa, ce sleauri sunt si chestii din astea pe care nimeni nu le face decat dupa de confunda o japsa de 50 cm cu un canal de irigatii plin dupa o ploaie ...da daca tu stii drumul....regula este sa bati traversarea la picior.... nu spuneam sa mergi la peste la picior...
in rest ai inteles ,nu prea merita efortul modificarile vs putina atentie......si pe urma,ce sa faci la peste cand nivelul Dunarii este in pod? :lol:
Mai bine macaragiu, decit bulangiu ........

Zmeul2014
Posts: 6
Joined: 29 Jan 2019 08:07
Location: Craiova Dolj
Contact:

Re: Alegere troliu

Postby Zmeul2014 » 06 Feb 2019 20:42

Off topic, dacă îmi este permis, aș mai avea o curiozitate legată de aceste produse:
https://www.........accesorii-recuperar ... 50x30.html
Am rămas de vreo câteva ori suspendat, ultima dată anul acesta în ziua de Sf Ion, singura soluție de rezolvare a problemei fiind tractarea. (De fiecare dată când am rămas suspendat era vb de niște drumuri forestiere pe unde au trecut diverse utilaje agricole care au lăsat în urmă sleauri f adânci)
Ajută la ceva aceste produse în situația în care rămâi suspendat? Evident , nu mă refer la mlaștini unde mașina nu mai are nicio șansă să iese .
Montarea lor la roți, ajută mașina să treacă peste obstacol, măcar câțiva metri în față/ spate?


Return to “Troliuri si echipamente de recovery”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest