Intentionez sa cumpar pentru ambulanta un set de jante cu cerc demontabil, asa cum au fost cele pe care le avea masina intial. In teorie sint bune ca poti schimba singur anvelopa, face reparatii la camera, etc. La cele tubeless depinzi de vulcanizare/masina de dejantat ca sa poti face orice interventie, ori daca esti departe de civilizatie e bine sa stii ca te poti descurca singur. Fiindca nu am avut niciodata, iar cautand pe net nu am gasit decat postarile unui ilustru bagator in seama care activeaza si pe aici (care nu a avut niciodata asa ceva, dar da sfaturi), intreb poate a folosit careva si stie cum sta treaba, cat de complicata e viata cu ele.
PS: daca stiti pe undeva un set de vanzare pt Toyota, dati va rog de veste
Jante cu cercuri/split rims
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Jante cu cercuri/split rims
Casa Iacob nu e acasa
- AdrianT
- Posts: 334
- Joined: 21 Oct 2010 06:27
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Jante cu cercuri/split rims
.... eventual galbene.
-
- Posts: 232
- Joined: 22 Oct 2010 00:34
- Contact:
Re: Jante cu cercuri/split rims
Daca tot ai luat-o pe calea asta, cata in anunturile din Dubai, SA, etc . Nu m-ar mira ca pudibonzii de europeni sa le fi interzis deja !
- White Wolf
- Posts: 210
- Joined: 12 May 2011 22:26
- Location: Ramnicu Valcea
Re: Jante cu cercuri/split rims
Salutare! Vezi ca ce ai postat tu sunt modelul ceva mai "proaspat", cu ET diferit si cu 6J, din cate vad eu in foto. Cele pe care le am eu sunt 5.5J, care au echipat din cate stiu masina ta. Acum cativa ani, m-am holbat la un PZJ75 la Gorj (am stat multe zile in dubiu daca sa-l iau ori nu, dar eram mandru posesor de HJ60 pe atunci si obisnuit cu @H-ul, PZ-ul mi s-a parut usor puturos...). Din ce am vazut la rotile cu care era echipata masina, aratau exact ca astea de mai jos, care echipeaza Patrolul meu. ET-ul este 0 si montate le LJ78 fara overfendere arata cam "la limita". Daca optezi ptr cele cu ET pozitiv...nu stiu ce sa zic. Oricum, de gustibuz non disputandum, cum zice frantuzu'!
Acum, sa trecem la subiect: dejantarea anvelopelor este extrem de usoara. Am auzit povesti cu gume care nu voiau sa se mai dezlipeasca de pe janta, dar ... la mine nu a fost cazul.
Personal am optat ptr 255/85/16, care s-au jantat la marele fix. Bineinteles, umflarea s-a facut "in cusca", fara evenimente. Dupa ce am plimbat masina in mediu neprielnic, m-am trezit cu un ditamai cui in roata spate. L-am lasat frumusel la locul lui si am umflat roata (montata pe masina) fara sa sara cercul (nici nu-l asigurasem in vreun fel). Am plecat la vulcanizare (aflata la 5-6km departare). 3BAR au fost suficienti sa tina, desi scapa aer la greu. Am optat ptr schimbarea camerei, sa fiu sigur ca e totul ok ptr ceva timp si ... m-am lovit de o mica problema: a fost nevoie de un prelungitor metalic al valvei, in unghi la 90 grade, pentru a putea umfla roata din exterior.
In rest nu am avut probleme, pe asfalt merg cu 90-100 km/h fara sa trepideze (culmea, nici nu mi-am batut capul sa le echilibrez), de obicei presiunea este de 1.8 BAR, ca sa compensez efectul lamelarelor, dar in vreo doua randuri am crescut presiunea aproape dublu, pentru ca tractam si greutatea nu era corect echilibrata pe platforma (aasta s-a intamplat pe distante relativ scurte si incarcatura era imposibil de asezat altfel). Off road nu prea le-am folosit, exceptand cateva drumuri forestiere, dar astea chiar nu sunt semnificative, deci nu pot exprima o parere pertinenta!
Cam astea sunt impresiile.
Acum, sa trecem la subiect: dejantarea anvelopelor este extrem de usoara. Am auzit povesti cu gume care nu voiau sa se mai dezlipeasca de pe janta, dar ... la mine nu a fost cazul.
Personal am optat ptr 255/85/16, care s-au jantat la marele fix. Bineinteles, umflarea s-a facut "in cusca", fara evenimente. Dupa ce am plimbat masina in mediu neprielnic, m-am trezit cu un ditamai cui in roata spate. L-am lasat frumusel la locul lui si am umflat roata (montata pe masina) fara sa sara cercul (nici nu-l asigurasem in vreun fel). Am plecat la vulcanizare (aflata la 5-6km departare). 3BAR au fost suficienti sa tina, desi scapa aer la greu. Am optat ptr schimbarea camerei, sa fiu sigur ca e totul ok ptr ceva timp si ... m-am lovit de o mica problema: a fost nevoie de un prelungitor metalic al valvei, in unghi la 90 grade, pentru a putea umfla roata din exterior.
In rest nu am avut probleme, pe asfalt merg cu 90-100 km/h fara sa trepideze (culmea, nici nu mi-am batut capul sa le echilibrez), de obicei presiunea este de 1.8 BAR, ca sa compensez efectul lamelarelor, dar in vreo doua randuri am crescut presiunea aproape dublu, pentru ca tractam si greutatea nu era corect echilibrata pe platforma (aasta s-a intamplat pe distante relativ scurte si incarcatura era imposibil de asezat altfel). Off road nu prea le-am folosit, exceptand cateva drumuri forestiere, dar astea chiar nu sunt semnificative, deci nu pot exprima o parere pertinenta!
Cam astea sunt impresiile.
- Attachments
-
- IMG_20180413_083529.jpg (167.62 KiB) Viewed 2867 times
-
- IMG_20180413_084125.jpg (59.89 KiB) Viewed 2865 times
TOYOTA & NISSAN
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest