Experiente cu anvelope resapate

Anvelope pentru masini de teren.
Admin
Site Admin
Posts: 265
Joined: 16 Sep 2010 22:41
Contact:

Experiente cu anvelope resapate

Postby Admin » 12 Feb 2011 23:29

Am folosit de-a lungul timpului mai multe marci si modele de anvelope, iar lucrurile stau cam asa:
Am inceput cu Pneus, o marca care cred ca a disparut si bine a facut. Anvelopele erau "bine" ca profil (Quattro), dar materialul si calitatea fabricatiei lasau de dorit. Dupa un an toate anvelopele prezentau crapaturi pe marginile benzii de rulare si nu numai, iar cauciucul avea deja aspectul unuia foarte vechi. Recomand profilul, dar nu si producatorul.
Am mai folosit Malatesta. Erau foarte foarte grele dar indestructibile, m-am dat cu ele in toate felurile posibile si nu am avut nici un fel de problema, erau genul de anvelope pentru Apocalipsa, si la vremea lor erau foarte ieftine, pacat ca nu se mai gasesc.
Scop este cel mai groaznic producator care poate exista pe piata resapatelor. Gumele sunt incredibil de usoare, dar asta ar trebui sa va dea si de gandit. Din cite am observat dupa ce am spart unul in curte, au armatura din carpa. Cauciucul se poate rupe cu mana in zona flancurilor iar calea de rulare este la fel de moale ca si pe lateral, e genul de anvelopa pe care o poti impacheta precum una de bicicleta. Una dintre anvelope mi-a facut o figura interesanta desisi era noua, a facut o galma enorma pe calea de rulare in mers, fapt ce a dus la spargerea amortizorului de directie si imposibilitatea de a mai continua drumul (o sa revin cu foto)
Insa Turbo este alta marca suspecta. Desi am fost multumit ca trag bine si nu sunt foarte grele, la fel am spart unul in oras si am vazut talonul "armat" cu carpa.
Am in prezent un set de Ziarelli pe care il voi folosi doar ocazional la turele hard. Ca profil sunt cam cele mai agresive "simexuri" pe care le-am avut, iar ca greutate sunt infioratoare. Par sa fie traince, asa ca le mai tin.

Nu stiu ce parere aveti voi, insa concluzia mea este ca anvelopele resapate NU MERITA cumparate. In nici un caz nu recomand resapate pentru ture lungi, expeditii. Un alt argument impotriva resapatelor este si pretul, care era cindva departe de cel al unei anvelope originale, iar acum incepe sa se apropie nesimtit de mult, desi diferenta de calitate si durata de viata dintre cele doua este astronomica.

User avatar
stane
Forum moderator
Posts: 333
Joined: 11 Dec 2010 08:09
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby stane » 15 Feb 2011 23:47

Eu am o parere diversa. Cand folosesti anvelopele de 4-5-6 ori pe an numai cate 200km,
nu se justifica diferenta de pret(eu unu' nu m-as putea obisnui cu pretul)
Pentru competitori in campionat, e alta discutie.

Pneus n-are cum sa dispara: http://www.pneusservice.com/

Am inceput experienta cu reconstruitele(sa nu le zicem resapate ca suna urat), cand am recomandat sefului Cross Country de la Pneus. Pentru Galloper-autobuz cu suprasarcina de 400kg cam tot timpul. Au dus rotile alea vreo 6 ani, cel mai mult pe asfalt si daca te uiti la ele acum, nu se cunoaste uzura.
Eu am pus din economie Pneus Extreme dar de provenienta Radauti(radburg). Au aparut crapaturi pe la crampoane dar nu s-a desprins nimic. E adevarat ca la greutatea Samuraiului, poti rula fara sa-ti dai seama cu nici 0,5 atm in ele.
Si le-am depozitat doua ierni cam in astfel de conditii:
Image

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby Razvan4x4 » 15 Feb 2011 23:55

Stane, eu ma refeream la Pneusurile romanesti, care erau facute la Suceava, nu la cele italienesti. Cred ca sunt vreo 3 firme care se cheama asa. In fine, cross contry-urile rezista foarte mult pe asfalt, am mai auzit asta, e din cauza ca pata de contact este foarte mare comparativ cu cele mai agresive, dar la noroi nu fac nici cit o ceapa degerata.
Casa Iacob nu e acasa

sever
Posts: 272
Joined: 04 Oct 2010 21:43
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby sever » 16 Feb 2011 20:53

Pana acum experienta mea m-a invatat sa nu folosesc resapate.
Pe scurt suna ca asa:
1. Prima oara pe dacie, primele 2 buc nu stiu ce erau dar am fost multumit.
2. A doua oara, 4 buc. pe dacie, malatesta, nu s-au putut echilibra. Nasol
3. A treia oara, 4 buc. Pneus Crosscountry pe toyota, am mers si cu 130, cam dupa 2000 km s-a desprins o bucata din banda de rulare cam cat palma de mare la 120 kmh. Erau incredibil de grele. Nasol
4. A patra oara, 4 buc. Ziarelli profil Simex. Foarte rezistente, un fel de senile indestructibile. Nu s-au putut echilibra, Mai mult de 90 kmh parea sinucidere. Greutatea unei roti (janta+cauciuc) era de 40 kg. Din cauza neechilibrarii masina la peste 80 kmh trepida extrem de nasol, am distrus 2 cruci, am solicitat aiurea toti rulmenii si capetele de bara.

Acum am BFG KM2, greutatea unei roti, acceasi dimensiune 235/80/16 ca si Ziarelli este undeva la 25 kg, pe sosea merg cu 130 fluierand, mut in viteaza a doua in reductor in teren si descarc bine, ceea ce cu ziarelli nu puteam, masina nu mai trepideaza asa rau.

Parerea mea este ca, daca folosesti masina numai in teren, resapatele sunt foarte bune dar in anumite limite, adica nu te ajuta daca n-ai motor puternic, pt. ca gumele sunt grele si numai profil Simex. Daca bagi si mult asfalt, sau folosesti masina si in teren si pe asfalt, atunci BFG MT sunt cel mai bun compromis.

Eu unul nu mai dau BFG-urile jos sunt multumit si in teren si pe sosea iar diferenta dintre un Ziarelli si un BFG a fost de 100 RON. La diferenta asta resapatele nu merita resapatele.

User avatar
mihaituk
Posts: 81
Joined: 01 Nov 2010 08:44
Location: SIBIU
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby mihaituk » 17 Feb 2011 20:12

sever wrote:Parerea mea este ca, daca folosesti masina numai in teren, resapatele sunt foarte bune dar in anumite limite, adica nu te ajuta daca n-ai motor puternic, pt. ca gumele sunt grele si numai profil Simex. Daca bagi si mult asfalt, sau folosesti masina si in teren si pe asfalt, atunci BFG MT sunt cel mai bun compromis.


e corecta observatia.

Eu am BFG MT KM1, cu care ma inteleg foarte bine, atat pe strada cat si pe teren moderat. Insa, dupa cateva experiente nefericite cand nu prea si-au mai facut datoria MT-urile, am decis sa incerc si ceva mai agresiv. Ziarelli a fost cea mai buna alegere pret/calitate, mai ales ca nu am gasit alte resapate mai mari. De atunci, ies in teren numai cu ziarelli, care sunt net superioare si de mare ajutor. Tin sa mentionez ca masina este deja grea, undeva pe la 3 tone, iar BFG-urile nu mai faceau fata in cazul unui teren mai moale.
In zapada nici nu am mai fost nevoit sa montez lanturile, resapatele astea sunt intr-adevar ca niste senile. Am remarcat unele mici crapaturi, iar acolo unde se mai freaca de aripi s-au mai taiat un pic pe ici pe colo, insa nu e grav.

Cel mai greu e momentul cand trebuie sa le schimb, te cam solicita la muschi. Asa ca inainte si dupa fiecare iesire, cand revin la MT, ma incearca o febra musculara...

Si se simte un pic si la tractiune, sunt si mai grele si mai catre 35. Dar masina inca poate, motorul nu tuseste defel. Fiindca masina e grea, nu simt asa vibratii puternice, chiar la 100-110 kmh. Cred ca cele mai afectate sunt crucile cardanelor.

User avatar
turagmes
Forum moderator
Posts: 955
Joined: 02 Jan 2011 09:25
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby turagmes » 17 Feb 2011 21:21

din toate resapatele pe care am mers cele de la Ziarelli mi-au inspirat cea mai mare incredere....e adevarat ca sunt grele...dar sunt extrem de insensibile la teren greu....pe asfalt si la viteza mare au o usoara problema la franarea pe ploaie....si pe zapada batuta...in rest....mai mult decat ok

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby Razvan4x4 » 26 Dec 2011 18:22

Asta am patit pe drum asfaltat, pur si simplu din senin (anvelope resapate "marca" Scop):

Image
Casa Iacob nu e acasa

User avatar
nanuk
Posts: 344
Joined: 20 Jan 2012 11:51
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby nanuk » 20 Jan 2012 13:36

eu nu voi mai folosi resapate niciodata
The Alfa Female

User avatar
gabitzu
Posts: 109
Joined: 27 Jul 2012 14:37
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby gabitzu » 10 Dec 2013 09:30

Sincer sa fiu, mergand doar pe resapate de cand am Jimny, fara experiente negative, ma gandeam ca e doar asa, o fita, si "merg si astea".
Mi-am luat acum cauciucuri de iarna, si le-am dus cate 2 intr-o mana, mai greu dar s-a putut. Cand le-am dat jos pe alea resapate (teoretic 205/70/15, real cam 215/75 InsaTurbo), am luat cate unul intr-o mana si m-am cocosat.
Parca totusi e cam nasoala diferenta asta de greutate pentru masina :mrgreen: Ca sa nu mai zic ca m-am speriat cand am apasat acceleratia mai tare, si ... chiar s-a accelerat masina :shock:

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Experiente cu anvelope resapate

Postby Razvan4x4 » 10 Dec 2013 09:39

Problema cu greutatea este cu atat mai grava cu cat ea nu este aceeasi pentru toate anvelopele. E aiurea, atat din pct de vedere dinamic cat si tehnic, sa ai pe masina anvelope de aceeasi dimensiune, dar diferite ca greutate.
Casa Iacob nu e acasa


Return to “Anvelope”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests