salutare!
ma incita subiectul, asadar eu as pune accent pe urmatoarele:
- piesele care asigura ca rotile sa se invarta, adica unul sau doua seturi de rulmenti, si, cel mai important, piesa aia pe care stau rulmentii (portfuzeta, „spindle” cum zice in manual), cea care ni s-a belit de cateva ori in momente critice. Cea de pe fata, spatele nu ar trebui sa sufere. Si niste vaselina aferenta. Daca rotile nu se pot invarti, e bai.
- o baterie in plus nu poate decat sa ajute. Mai ales daca intra in ecuatie si troliul.
- ceva de lipit fierul. Am testat si folosit cu succes in cele mai aprige conditii sudura cu electrod folosind doua sau trei baterii de 12V inseriate. Cu trei iese brici. Trebuie doar confectionate de acasa niste legaturi din cablu de sudura, un cleste de electrod si gata! Si niste fiare pentru eventuale legaturi, corniere sau platbanda, mici bucati care se vor potrivi exact acolo unde va fi necesar. Electrozi de 2 pana la 3,5 mm tinuti in conditii uscate.
- apa multa pentru racit motorul, caci cine stie?...
- sirma
- suruburi de 6, de 8, mai tari, cele care se potrivesc si prin flanse, pe la diferentiale, adica tot la invarteala.
- ceva furtune de cauciuc/silicon nu strica, pentru anumite legaturi de urgenta. Si colierele potrivite.
E clar ca nu poti cara cate un set de piese pentru fiecare ansamblu al masinii, insa macar cele care asigura dinamica ar trebui sa existe, Adica cele care pot claca, cruci, rulmenti, prezoane, adica acelea de uzura. Altele se pot improviza, insa astea care sunt stresate tot timpul ar trebui sa existe in trusa de prim ajutor. Si alte tehnici de pornit motorul atunci cand bateriile nu mai vor (de folosit alternatorul in mod manual, sau de invartit rotile cu niste sufe, si alte cele pe care nu le-am testat inca). Pe nisipuri nu am experienta, insa trebuie sa existe tehnici clare de troliere, care sa te scoata din buda.
Ma mai gandesc si revin.
mihai