Sfaturi

Pe unde am mai fost, sau unde am vrea sa ajungem
User avatar
busu4x4
Posts: 964
Joined: 23 Sep 2010 14:15
Location: Bucuresti, Tineretului
Contact:

Re: Sfaturi

Postby busu4x4 » 12 May 2017 21:16

O mica trusa de reparat electrice (cabluri, papuci, un letcon pe 12v sau pe gaz, spray de contacte)
Live Free or Die Hard !!!!

User avatar
mihaituk
Posts: 81
Joined: 01 Nov 2010 08:44
Location: SIBIU
Contact:

Re: Sfaturi

Postby mihaituk » 12 May 2017 21:58

salutare!

ma incita subiectul, asadar eu as pune accent pe urmatoarele:
- piesele care asigura ca rotile sa se invarta, adica unul sau doua seturi de rulmenti, si, cel mai important, piesa aia pe care stau rulmentii (portfuzeta, „spindle” cum zice in manual), cea care ni s-a belit de cateva ori in momente critice. Cea de pe fata, spatele nu ar trebui sa sufere. Si niste vaselina aferenta. Daca rotile nu se pot invarti, e bai.
- o baterie in plus nu poate decat sa ajute. Mai ales daca intra in ecuatie si troliul.
- ceva de lipit fierul. Am testat si folosit cu succes in cele mai aprige conditii sudura cu electrod folosind doua sau trei baterii de 12V inseriate. Cu trei iese brici. Trebuie doar confectionate de acasa niste legaturi din cablu de sudura, un cleste de electrod si gata! Si niste fiare pentru eventuale legaturi, corniere sau platbanda, mici bucati care se vor potrivi exact acolo unde va fi necesar. Electrozi de 2 pana la 3,5 mm tinuti in conditii uscate.
- apa multa pentru racit motorul, caci cine stie?...
- sirma :D
- suruburi de 6, de 8, mai tari, cele care se potrivesc si prin flanse, pe la diferentiale, adica tot la invarteala.
- ceva furtune de cauciuc/silicon nu strica, pentru anumite legaturi de urgenta. Si colierele potrivite.

E clar ca nu poti cara cate un set de piese pentru fiecare ansamblu al masinii, insa macar cele care asigura dinamica ar trebui sa existe, Adica cele care pot claca, cruci, rulmenti, prezoane, adica acelea de uzura. Altele se pot improviza, insa astea care sunt stresate tot timpul ar trebui sa existe in trusa de prim ajutor. Si alte tehnici de pornit motorul atunci cand bateriile nu mai vor (de folosit alternatorul in mod manual, sau de invartit rotile cu niste sufe, si alte cele pe care nu le-am testat inca). Pe nisipuri nu am experienta, insa trebuie sa existe tehnici clare de troliere, care sa te scoata din buda.

Ma mai gandesc si revin.

mihai

User avatar
DoiNomazi
Posts: 101
Joined: 26 Nov 2011 05:20
Contact:

Re: Sfaturi

Postby DoiNomazi » 12 May 2017 22:11

Masina este inchiriata si o ridic de la un nene din curte in seara cand sjung de la aeroport. Pana la lasarea intunericului vreau sa pornesc la drum sa parcurg macar cateva sute de km de drum usor pana in zori.

Nu-mi vine sa cumpar atatea pentru o masina inchiriata pentru ca toate vor ramane in urma.

Daca se strica ceva usor in zona complet izolate de vreo 1,800 Km, ma tem ca mare reparatie eu si sotzia nu outem face in poteca. Sincer nu cred ca as reusi sa schimb un amortizor de exemplu ca mi s-a atras atentia ca alea cad chiar inaintea curelelor. O cruce cardanica, sau vreun rulment, bucsa, etc ar schimba complet datele problemei...

Cel mai tare ma tem de amortizoare. Noi mergem singuri, dar stim ca 3 geoland-uri noi dintr-un convoi au ramas fara amortizoare si a fost circ desi au avut cu ei mecanici de la reprezentanta... :)

Voi lua ulei de motor si ulei de transmisie, probabil si lichid de racire si frana.

Masina are 2 baterii, dar nu voi apela la instalatia de climatizare. Prea multi km de nisip si piatra strabatuti in vitezele 2-3, mult prea departe de vreo sursa de motorina. Stam cu geamurile deschise... ca pe vremuri... :)

Merci mukt de sfaturi si lista.
vimeo.com/channels/travelotherapy


Return to “Destinatii interesante, cu sau fara 4x4”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests