Frigider Auto cu compresor
Moderator: Adi
- dok
- Posts: 447
- Joined: 03 Jul 2011 13:57
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
Bravo ! Sa ne bucuram de el !
Noroi bun !
Nissan Y61 - 2006 = Patrocle, pregatit pentru noroaie
LR Discovery 4 - 2011 = Pasha
Jeep Wrangler - 2012 = J.J.
Bicicleta Trek 3700 - 2010 = Sasha
4x4mania ... good old style ...
Nissan Y61 - 2006 = Patrocle, pregatit pentru noroaie
LR Discovery 4 - 2011 = Pasha
Jeep Wrangler - 2012 = J.J.
Bicicleta Trek 3700 - 2010 = Sasha
4x4mania ... good old style ...
- busu4x4
- Posts: 964
- Joined: 23 Sep 2010 14:15
- Location: Bucuresti, Tineretului
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
dok wrote:Bravo ! Sa ne bucuram de el !
Da da daaaaa Ne-am luat frigider!!!!
Live Free or Die Hard !!!!
- turagmes
- Forum moderator
- Posts: 955
- Joined: 02 Jan 2011 09:25
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
nu va bucurati prea tare ca vi-l umple Suzuker...
- cristeaandm
- Posts: 86
- Joined: 02 Jan 2012 10:01
- Location: Buftea, Ilfov
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
Ceva detalii de unde ce si cum a fost achizitionat?
S-auzim de bine
S-auzim de bine
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
Dupa ce am facut o prima expeditie cu frigiderul functionand in regim non-stop, cred ca ar fi cazul sa mai punctez cateva detalii. Printre minusuri ar fi faptul ca frigiderul are nevoie de racire, deci gurile de ventilatie nu trebuie blocate de alte bagaje, deci trebuie avut grija ca acestea sa nu stea lipite de frigider, caz in care frigiderul se supraincalzeste si devine ineficient, ba chiar poate intra in protectie si sa se opreasca. La modelul pe care il am eu ajustarea puterii se face printr-un potentiometru liniar care poate fi actionat accidental destul de usor. Racirea in compartiment nu este foarte uniforma, astfel ca unele alimente pot fi mult mai reci in comparatie cu altele. De exemplu, dozele de bere care stau lipite de margine sau la colturi pot deveni foarte reci (bocna). Sistemul care blocheaza capacul nu este 100% safe si poate sa se deschida accidental dupa ore de mers pe coclauri. Greutatea proprie a frigiderului este destul de mare astfel ca impreuna cu continutul devine practic imposibil de mutat, relocat, etc.
La avantaje... well... sa ai tot timpul bere rece si sa nu fii nevoit sa faci aprovizionare zilnic cu carne si alte perisabile.. e un avantaj enorm. Poti lua bere in cantitati mari si sa o poti raci inainte de consum.
Folosit ziua cand masina a fost tot timpul in miscare si noaptea cand masina a stationat, frigiderul a putut functiona fara probleme dintr-o baterie de 80 Ah destul de veche... cca 4 ani. O singura data am avut probleme, dupa o noapte in care l-am uitat dat mai tare, astfel ca dimineata aveam totul aproape inghetat si... bateria goala.
Pentru mai multe zile de campat in acelasi loc, cred ca ar trebuie fie un acumulator suplimentar de mare capacitate si pornirea regulata a motorului, fie folosirea altor surse de curent, gen un panou solar sau un generator.
La avantaje... well... sa ai tot timpul bere rece si sa nu fii nevoit sa faci aprovizionare zilnic cu carne si alte perisabile.. e un avantaj enorm. Poti lua bere in cantitati mari si sa o poti raci inainte de consum.
Folosit ziua cand masina a fost tot timpul in miscare si noaptea cand masina a stationat, frigiderul a putut functiona fara probleme dintr-o baterie de 80 Ah destul de veche... cca 4 ani. O singura data am avut probleme, dupa o noapte in care l-am uitat dat mai tare, astfel ca dimineata aveam totul aproape inghetat si... bateria goala.
Pentru mai multe zile de campat in acelasi loc, cred ca ar trebuie fie un acumulator suplimentar de mare capacitate si pornirea regulata a motorului, fie folosirea altor surse de curent, gen un panou solar sau un generator.
Casa Iacob nu e acasa
- mihaituk
- Posts: 81
- Joined: 01 Nov 2010 08:44
- Location: SIBIU
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
Subscriu la ce a spus Suzuker, eu am tot un Waeco CF35, luat de vreo cinci ani, foarte multumit de el.
Mare atentie la alimentare, al meu s-a stricat deoarece cupla de 12 v nu era foarte ferma pe priza, si din cauza asta s-a bulit un controller sau o placa si a trebuit inlocuita. E un nene in Bucuresti care se pricepe si mi l-a facut repede. De atunci l-am legat direct pe baterie, fara alte legaturi cu scantei.
Vara aceasta, trecand prin zone foarte calde, am avut doua momente cand mi-a afisat eroare, si a trebuit sa ii fac loc in jur, cum spunea si Suzuker. Un pic ventilat si nu au mai fost probleme. De obicei il tinem pe la 4 grade.
Cu racirea neuniforma asa este, pe fundul cutiei ingheata tot. Singura metoda este de a ordona alimentele dupa temperatura dorita. Sau un pic de spatiu intre ele.
Noi nu l-am oprit nicidata in trei saptamani, chiar cu pauzele de noapte, si nu am avut probleme de descarcare. Doar la mare, dupa trei zile in care am pornit motorul doar cate 10 minute seara si dimineata, a patra zi am ramas doar cu 10,5V in ambele baterii Banner. Dar acolo cred ca a fost de vina o alta lada, cea termoelectrica care merge continuu.
Mi s-a parut ca ii place daca pe capac este inca ceva, un bagaj, izopren sau alte cele, pe acolo se pierde cea mai mare parte a temperaturii din interior.
Dar oricum, merita toti banii.
Mare atentie la alimentare, al meu s-a stricat deoarece cupla de 12 v nu era foarte ferma pe priza, si din cauza asta s-a bulit un controller sau o placa si a trebuit inlocuita. E un nene in Bucuresti care se pricepe si mi l-a facut repede. De atunci l-am legat direct pe baterie, fara alte legaturi cu scantei.
Vara aceasta, trecand prin zone foarte calde, am avut doua momente cand mi-a afisat eroare, si a trebuit sa ii fac loc in jur, cum spunea si Suzuker. Un pic ventilat si nu au mai fost probleme. De obicei il tinem pe la 4 grade.
Cu racirea neuniforma asa este, pe fundul cutiei ingheata tot. Singura metoda este de a ordona alimentele dupa temperatura dorita. Sau un pic de spatiu intre ele.
Noi nu l-am oprit nicidata in trei saptamani, chiar cu pauzele de noapte, si nu am avut probleme de descarcare. Doar la mare, dupa trei zile in care am pornit motorul doar cate 10 minute seara si dimineata, a patra zi am ramas doar cu 10,5V in ambele baterii Banner. Dar acolo cred ca a fost de vina o alta lada, cea termoelectrica care merge continuu.
Mi s-a parut ca ii place daca pe capac este inca ceva, un bagaj, izopren sau alte cele, pe acolo se pierde cea mai mare parte a temperaturii din interior.
Dar oricum, merita toti banii.
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
Revin cu inca cateva consideratii legate de frigider. Pentru a economisi cat mai mult curent (mai ales in perioadele de stationare cu motorul oprit) si a avea o functionare cat mai eficienta, este cel mai bine sa:
- deschizi cat mai rar capacul (ex: scoti o data bere pt toata lumea, nu deschizi de 7 ori)
- acoperi frigiderul de actiunea directa a soarelui. Cel mai bine masina sa stea la umbra cu tot cu frigider si cu ceva deschis (geam, hayon, usa, etc). Perfect ar fi frigiderul scos din masina, dar e greu ca porcul si riscant sa stea afara peste noapte (ploaie, hoti, urs)
- setezi o temperatura rezonabila, de 4-5 grade. Racirea fortata este bine sa fie facuta atunci cand motorul este pornit si curentul nu reprezinta o problema.
- alimentele/bauturile care urmeaza a fi puse in frigider este bine pe cat posibil sa fie cumparate deja reci.
- e bine de evitat folosirea altor consumatori din bateria din care se alimenteaza frigiderul.
- deschizi cat mai rar capacul (ex: scoti o data bere pt toata lumea, nu deschizi de 7 ori)
- acoperi frigiderul de actiunea directa a soarelui. Cel mai bine masina sa stea la umbra cu tot cu frigider si cu ceva deschis (geam, hayon, usa, etc). Perfect ar fi frigiderul scos din masina, dar e greu ca porcul si riscant sa stea afara peste noapte (ploaie, hoti, urs)
- setezi o temperatura rezonabila, de 4-5 grade. Racirea fortata este bine sa fie facuta atunci cand motorul este pornit si curentul nu reprezinta o problema.
- alimentele/bauturile care urmeaza a fi puse in frigider este bine pe cat posibil sa fie cumparate deja reci.
- e bine de evitat folosirea altor consumatori din bateria din care se alimenteaza frigiderul.
Casa Iacob nu e acasa
- AdrianT
- Posts: 334
- Joined: 21 Oct 2010 06:27
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
Mai bine bei cognac si s-a rezolvat cu frigiderul
- Razvan4x4
- Posts: 2117
- Joined: 17 Sep 2010 11:20
- Location: Bucureşti
- Contact:
Re: Frigider Auto cu compresor
Am mai castigat o experienta cu frigiderul, care merita stiuta si de cei care mai folosesc aparate din seria Waeco/ARB.. Fiindca aveam o problema cu alimentarea si am zis sa se raceasca totusi berile pana la destinatie, am bagat gheata in frigider si l-am folosit pe post de lada, cu gandul ca il bag la curent imediat ce am aceasta posibilitate. Se pare ca gheata a dat peste cap complet termostatul electronic, asa ca dupa ce l-am bagat la curent, frigiderul afisa temperaturi sub zero, iar compresorul nu functiona. Asta s-a intamplat si dupa ce in frigider era cald de-a binelea si gheata se topise, am bagat-o pe maneca si am crezut ca s-a stricat. Dupa ce am scos totul din el, am scurs apa si am pus totul la loc, a inceput sa mearga normal. Cel mai bun sfat este sa NU bagati gheata in el, nu doar ca nu ajuta, dar posibil sa faca probleme.
Alta treaba: Am folosit frigiderul cu un panou solar cu putere de 30W si am avut bere rece fara sa pornesc masina decat de vreo doua ori pe zi cate 10 min si asta asa, doar pt siguranta, cei 30W fiind totusi la limita. Ideal ar fi sa existe panouri solare cu putere cel putin dublu fata de puterea nominala a frigiderului, asta ca sa acopere si zilele cu mai putin soare.
Alta treaba: Am folosit frigiderul cu un panou solar cu putere de 30W si am avut bere rece fara sa pornesc masina decat de vreo doua ori pe zi cate 10 min si asta asa, doar pt siguranta, cei 30W fiind totusi la limita. Ideal ar fi sa existe panouri solare cu putere cel putin dublu fata de puterea nominala a frigiderului, asta ca sa acopere si zilele cu mai putin soare.
Casa Iacob nu e acasa
Return to “Bucataria de campanie”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest