MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520 Plus

Discutii specifice Citizen Band. Informatii, echipamente, upgrade.
sever
Posts: 272
Joined: 04 Oct 2010 21:43
Contact:

MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520 Plus

Postby sever » 01 Aug 2012 15:13

Acum ceva vreme, mai exact de prin martie, am inceput sa merg regulat, destul de mult cu masina prin tara asa ca pe langa detectorul de radar, inutil daca-ti aprinde Garcea radarul in fata, a trebuit sa ma gandesc serios la o statie CB.

Prin urmare, carevasazica si in consecinta, am inceput sa studiez problema. O statie mobila iesea din discutie pentru ca masina nu este a mea si mai este si in leasing deci nu puteam sa fixez o mobila calumea, astfel nu a ramas decat varianta portabila.

Deci cautand pe net nu am gasit o comparatie calumea intre diferitele statii, toti aberau cu ce functii are si cum arata si ce afiseaza fara sa sufle o vorba despre cum se comprta diferitele statii in viata de zi cu zi in special in regim de info trafic, regim de lucru care se aplica unui procent 98% dintre statiile CB. Statiile CB se folosesc in Romania in 98% dintre cazuri pentru a obtine informatii despre traffic, politie, controale, etc. si nu pentru tot felul de convorbiri la super distante folosind mama antenelor si tatal amplificatoarelor.

Asa ca am inceput cu o statie Midland Alan 42 de imprumut cu antena orginala, mica de 20 cm si va pot spune ca ma auzeam numai cand aram foarte apropape de cel care receptiona, estimez undeva la 200-300 metri.
Desigur am incercat un upgrade sub forma unei antene aftermarket de la Albrecht pe mufa BNC, tot de imprumut, de vreo 58 cm cu rezultate foarte bune, in sfarsit ma auzeam dar din cauza antenei lungi se umbla greu cu statia prin masina.
Trebuie sa mentionez ca nu-mi place sa am tot harnasamentul legat de statie, adica adaptorul pentru prize la 12v si adaptorul de mufa PL pentru antenna exterioara deci eram sortit sa folosesc statia ca portabila pe baterii sau acumulatori, dar tot avem o problema: cand emiti din masina cu antenna in interiorul masinii este ca si cum ai emite dintr-o cusca Faraday care ecraneaza semnalul, deci daca din masina ma auzeam la 1-2 km, in afara masinii ma auzean la 3-4 km.

Astfel am incercat sa gasesc o solutie ca sa mut antena pe mufa BNC in afara masinii ca sa folosesc statia in continuare ca portabila. Solutia a venit sub forma unui suport de antena pe mufa BNC care se prinde pe geamul masinii si cu fir de antenna, se cupleaza la mufa BNC astatiei. Suportul de antena este tot de la Albrecht si vine cu un fir de antena de 2.5 metri. Pana a venit suportul de la Albrecht am confectionat eu unul care a tinut scurt timp, iar suportul de la albrecth, a fost modificat pentru a evita ruperea antenei la viteze mari, sa zicem 200km/h. Modificarea a constat in prelungirea suportului pentru a inclina antenna la 45 grade spre spatele masinii. Suportul de la Albrecht tine antenna la 90 de grade deci afara in vant antena tinde sa se incline prea tare spre spatele masinii, in directia opusa sensului de mers, si exista riscul de a se rupe. Din acest motiv am inclinat antena la 45 de grade, lucru care pana acum a functionat foarte bine.

Astfel am ajuns la setarile cele mai bune conform dorintelor mele: fara harnasament (adaptor pt. bricheta masinii la 12v si mufa PL), fara antenna cu talpa magnetica. Deci eu folosesc o antenna externa pe mufa BNC si folosesc statia pe acumulatori sau baterii in regim de info trafic.

Cat privesc statiile testate, povestea sat cam asa: statia de imprumut si antena trebuieau returnate iar eu trebuiea sa cumpar o statie si o antenna. Daca cu antenna alegerea a fost usoara, pentru ca nu aveam alta varianta, adica alt model de unde alege, cu statia a fost cu cantec.
Deci eu aveam nevoie de o portabila CB ca sa o folosesc ca portabila pe baterii sau acumulatori si am sfarsit prin a cumpara 3.
Iata povestea:

Astfel, din ce se gaseste de cumparat in Romania, eu aveam de ales din urmatoarele modele: Albrecht 2990AFS, Midland Alan 42, Intek H520 Plus, Intek H512, Storm Turboexplorer de 5 w (nu se mai gaseste), de 10W si de 15W, Thunder nu stiu ce model.
Avand in vedere ca nu ma sponsorizeaza nimeni dispuneam de resurse limitate si trebuie sa fac o selectie, deci am inceput sa crecetez sa citesc pe forumuri, pe net, sa citesc manualele de utilizare ale statiilor, etc.
In final conclziile au fost:

1. Albrecht 2990 AFS, este mai mult o statie pt. radioamatori in banda SSB, iar in banda CB se umbla foarte greu cu squelch –ul pentru ca nu are un potentiometru decicat, ci trebuie sa apesi o combinatie de taste pentru a regla squelch-ul. In timp ce esti la volan si cu o singura mana nu vrei sa faci asa ceva, deci pica din start. In plus este foarte scumpa aceasta statie, cam 800-900 Ron si nu se gaseste second hand (SH). Concluzia: nu luam aceasta statie in considerare;

2. Thunder nu stiu ce model, este o statie chinezeasca care nu se gaseste SH si noua costa 350 RON, adica mai scump decat un Intek H520 SH. Nu dau banii pe prostii asa ca Thunder a picat din start. Concluzie nu luam aceasta statie in considerare;

3. Midland Alan 42 este o statie bine cunoscuta pe piata care s-a impus in anii de existenta si am gasit-o de noua la un pret bun, deci am cumparat-o. Concluzie intra in test;

4. Intek H520 Plus sau H512, in final este aceeasi statie ca si H520 Plus este varf de gama cu toate nebuniile pe ea ecran mare, filtru suplimentare, etc. Am si gasit-o la un pret bun SH asa ca am cumparat-o. Apropos pretul unui Intek H520 scond este cam cu 50 ron sub pretul unui Thunder. Concluzie intra in test;

5. Storm Turboexplorer, la inceput a aprut cu 5W, adica nu nimic mai bun decat un Thunder, tot o statie chinezeasca pe care nu merita sa arunci banii. Turboexplorer de 10W devine interesant pentru ca are 10W si nu din alt motiv, si este o chinezarie la pret mare, peste Midland 42 sau Intek H520. Tretul unui Storm de 10W cu toate optionalele este de 600 RON in timp ce Midland se cumpara la 500-550 Ron iar un Intek H520 cu 450 Ron. Deci de noua nu merita. Second statia se cumpara undeva la 450 ron cu toate accesoriile. Turboexplorer de 15w, poti sa uiti ca si prtabila pentru ca pe baterii acumulatori nu prea tine la o putere de emisie de 15W, pur si simplu consuma foarte mult, atit de mult incat chiar si chinezii recomanda folosirea ei pe 12v alimentate de la bricheta masinii, astfel ca pica din start iar pretul ei de noua ajunge si la 700 Ron, pret enorm pentru o chinezarie. In final am cautat si gasit un Storm Turboexplorer la 10w. Concluzie Storm Turboexplorer 10W intra in test.

Deci testul a fost facut cu urmatoarele statii in regim de portabila in regim de folosire de info trafic: Midland Alan 42, Intek H520 Plus si Storm Turboexplorer 10W.

Introducerea de mai sus are scopul de a descrie in ce conditii am testat statiile si de ce numai aceste statii prtabile CB.
Avand in vedere ca pentru fiecare statie in parte exista un review pe site nu intru in amanunte ci fac o comparatie din punct de vedere practic intre statii in regim de info trafic si in regim de portabila. Totusi, avand in vedere testele facute, informatiile de pe net si vazandu-le cum functioneaza, pot si voi emite si opinii despre performantele lor in regim de mobile, adica cuplate la priza de bricheta de 12v a masinii si cu o antenna externa pe mufa PL.

Deci sa incepem.

Emise
Statiile au fost masurate atit pe baterii cat si alimentate de la priza de 12v a masinii si cu o antena externa Sirio 4000 cu montaj fix pe bara fata (bull bar) a masinii.
Rezultatele prin alimentare la prize de 12v sunt:
1. Midland Alan 42 putere de emisie 5.5w
2. Storm Turboexplorer 10W putere de emisie 12W
3. Intek H520 Plus putere de emisie 4W
Putere de emisie pe baterii. Testul s-a facut cu baterii consumate pentru a vedea pana unde scade puterea de emisie. Cu baterii noi puterea de emisie a fost masurata. In acest test s-a masurat puterea de emisie folosind mufa BNC a statiilor.
Rezultatele prin folosirea bateriilor consumate este
1. Midland Alan 42 putere de emisie 2.5w-baterii noi 4W
2. Storm Turboexplorer 10W putere de emisie 3.5W-baterii noi 7W
3. Intek H520 Plus putere de emisie 3.5W-baterii noi 4W
Concluzie: comentariile sunt de prisos datele vorbesc

Receptie

Aici apar diferentele majore si aici se vede calitatea statiilor.

1. Midland Alan 42, fara probleme, minunat, sunet clar cu volumul dat la maxim, interferente minime din cauza filtrelor bune pe receptie;
2. Storm Turbo explorer, sunet inalt dar clar cu volumul dat la maxim da’ interferente mari, de exemplu cand claxonam auzeam claxonul in statie. Acest lucru se datoreaza filtrelor de slaba calitate, motiv pentru care umblam mai des la squelch;
3. Intek H520 Plus, sunetul…un dezastru se aude prost si cu volumul dat la maxim si mai incet, nu se aude tare, aproape 40% dintre conversatii nu le inteleg si cer ca , “colegii” sa repete, in schimb nu sunt probleme cu interferentele. La cum se aude statia asta nici pe grastis nu o vreau, ce sa mai spun ca am dat ca prostul si bani pe ea.
Concluzie, ca si sunet: Storm Turboexplorer 10w se aude cel mai tare dar cu un sunet inalt, apoi pe locul 2 vine Midland Alan 42 care se aude putin mai bine dar cu un volum ceva mai slab decat Storm din acest motiv este pe locul 2, diferenta de calitate intre cele 2 nefiind majora. Pe locul 3 Intek H520 Plus care se aude prost si incet in ciuda filtrelor suplimentare, selectabile pe care le are, pe scurt o porcarie cu utilizare limitata.
Concluzie ca si interferente: Pe locul 1 si 2 nu ma pot decide intre Midland Alan 42 si Intek H520 Plus. In utilizare nu am sesizat diferente majore. Amandoua stau foarte bine la acest capitol. Dar….locul 3 revine indiscutabil lui Storm Turbo explorer de 10W care demonstreaza inca o data ca este o chinezarie …scumpa si foarte proasta. Auzi tu…sa-ti auzi claxonul in statie alimentata de la baterii!!!! Va dati seama ca daca o cuplati (alimentati) de la priza de bricheta a masinii incepi sa auzi si parazitii de pe instalatia electrica de care nici nu stiai ca exista. Cea mai buna utilizare a aceste istatii in ceea ce privesc intereferentele, daca o cuplezi la priza de 12v a masinii este…ca detector de interferente. Motiv pentru care esti obligat sa ridici squelch-ul, dupa cum zice si melodia tot mai sus, mai sus, mai sus.Probabil pe o dacie veche daca alimentezi statia de la priza de 12v a masinii stai cu squelch-ul la maxim si nu sunt convins ca este de ajuns. Din acest motiv o sa gasiti pe forum-uri observatii elegante de genul : “este o statie zgomotoasa”. Eu o spun mai direct: este o porcarie plina de paraziti daca o cuplezi direct la priza de 12v a masinii.

Ergonomie

Sincer imi place mai mult cum se simte in mana Intek H520 Plus fata de Alan 42 sau Turboexplorer, chiar imi place mult, dar poate asta esteo chestie subiectiva.

Functionalitate/acesorii

Cea mai dotata vine chinezaria de Storm Turboexplorer, in sensul ca fata de Alan 42 si Intek H520 Plus are in plus un incarcator pentru acumulatori direct din prize de 12v a masinii. De fapt Storm Turbo explorer este o copie fidela a lui Alan 42 in tot ceea ce priveste exteriorul si accesoriile, chiar se potrivesc de la o statie la alta fara probleme, lucru testat de mine avand ambele statii in fata si mutand accesoriile de la o statie la alta.
Perdantul clar este Intek H520 Plus, cu cel mai prost sistem de fixare a adaptorului de bricheta 12.v a statiei, iar datorita faptului ca statia are corp comun cu cartusul de baterii este chinul naibii sa treci de la baterii la acumulatori, nu este sucicient ca trebuie sa scoti toate bateriile ca sa le inlocuiesti cu acumulatori dar mai trebuie sa mai si selectezi cu ajutorul unui comutator greu accesibil ce folosesti, acumulatori sau baterii. Pur si simplu groaznic in comparatie cu Alan 42 si copia sa Turboexplorer 10W.

Aspecte felurite, dar foarte importante in utilizarea de zi cu zi
Pai sa incepem cu surpriza serii, chinezaria. Storm Turboexplorer 10W, in ciuda faptului ca gasiti pe toate siturile ca are functie de blocare a tastelor, ei bine, NU O ARE. BUTOANELE DE LA STORM TURBO EXPLORER 10W NU SE POT BLOCA. Asa ca daca comanzi statia pe net si te trezesi ca nu are aceasta functie este simplu:AI LUAT TEAPA. Rstul celor 2 statii au aceasta functie. La Storm este simplu, daca nu verifici din cand in cand canalul si nu stii de ce ai luat un radar sau nu stii de ce nu iti raspunde nimeni, nu se datoreaza faptului ca nu functioneaza statia ci se datoreza faptului ca ai schimbat canalul din greseala, se poate intampla oricui, oricand mai ales cand esti singur in masina si mai este si intuneric afara. Ce sa spun, dai o groaza de bani pe chinezarie, mai mult decat pe un Alan si mai ramai si fara carnet, dar nici o problema:CHINA TINE CU TINE. Totusi acest inconvenient se depaseste verificand periodic canalul, iar pe timp de noapte tii statia cu ecranul iluminat in permanent si crede-ma ca merge brici, ajungi sa apreciezi chinezaria.
Ca tot venii vorba de iluminare, sa trecem si la subiectul cu display-ul si multiplele functii si informatii pe care le afiseaza statiile, dar in mod extra special Intek H520 Plus, statia care iti da o groaza de informatii inutile in viata de zi cu zi dar care … nu se aude bine, deci iata ai ocazia sa iei teapa si de la macaronari. Este adevarat, pe bani mai putini decat chinezii. Deci, chinezii sunt mai lacomi. Deci Midland Alan 42 are un ecran mic, pe care afiseaza canalul, fregventa AM/FM functia dual watch puterea de emisie si cea de receptie, in rest nimic, aaa si partea buna este ca nu iti ilumineaza ecranul mai mult de 5 secunde pentru ca nu are buton de pornit/oprit pentru iluminarea ecranului asa cum are Storm si Intek. Dar sincer sa fiu nici nu ai nevoie decat daca vrei beculete in habitaclu pentru ca setezi statia pe canalul 22 blochezi tastele si mai umblii la squelch deci NU ai nevoie de o iluminare permanenta a ecranului…desigur daca nu cumva ai un Storm Turb explorer 10W. Bine imi apare pe ecran simbolul cand blochezi butoanele.
Ecranul in schimb la Storm Turbo explorer este mai sarac in indicatii, este aproape identic cu cel de la Midland Alan 42 cu 2 exceptii nu indica banda AM/FM pentru simplul fapt ca … nu are AM, lucreaza numai in banda FM, lucru care hai sa fim sinceri…nu nu nu ne pasa … pentru ca in Romania pentru info traffic noi folosim in CB banda FM asa ca chiar nu ne pasa daca are sau nu AM. A doua exceptie…desigur ati ghicit…nu ne arata simbolul de blocare al tastelor pentru ca…LA STORM TURBOEXPLORER 10W NU SE BLOCHEAZA BUTOANELE, NU ARE ACEASTA FUNCTIE IN CIUDA FAPTULUI CA PE TOATE SITURILE DE VANZARI ONLINE SCRIE CA ARE ACEASTA FUNCTIE.
Aaaaa in sfarsit am ajuns la minunatul Intek H520, statia care se aude ca un C.U.R. Ecranul este cel mai mare, cam de 4-5 ori mai mare in comparative cu celelalte statii. Minunat, insa tocmai pt. ca este foaaaaaarte mare este…hmmm…surpriza….cel ma prost iluminat. Si pe langa asta ne ofera o groaza de informatii inutile pt. infotrafic, spre exemplu ne indica canalul dar si frecventa…fantatsic dar inutil. Cati dintre voi stiti care este fregventa canalului 22 sau cati dintre voi doresc sa stie acest lucru…mmm…nu cred ca prea multi. Aaaaaaaa in plus ecranul indica si filtrele de sunet suplimentare care se pot folosi, 2 la numar, unul pe emisie si unul pe receptie, da serios are inca un filtru suplimentar pe receptie, nu este nevoie sa citesti inca o data pentru ca este adevarat are inca un filtru pe receptie si…totusi cu sau fara el se aude infiorator de prost asa ca iata inca o informatie inutila care apare pe giganticul ecran al lui INtek H520 Plus, …. De la ce o veni “Plus” … probabil ca sa compenseze giganticul minus de la sunetul execrabil. Bai bine se aude din buda decit din difuzorul statie, cam asta este realitatea in 40% din cazuri. Asa ca tu decizi cat de important este sa auzi si restul de 40% din conversatii, cine stie poate mai auzi d-un radar, mai scapi de-o amenda, eventual ajungi sa-ti pastrezi permisul. Dar nu-i bai statia are cel mai mare ecran, cel mai prost iluminat, cele mai multe optiuni inutile, gen poti sa alegi, daca vrei sa auzi bip-uri cand atingi tastele, ca doar cand conduci nu ai alta treaba decat sa butonezi in permanenta statia. Mai are inca cateva functii care nu le mai tin minte si nici nu am chef sa cobor pana la masina sa iau statia. Da asa este momentan ma chinui sa folosesc statia asta ca sa inchei si testul duratei de viata a bateriilor in regim de info trafic si dupa ce termin testul sper sa o vand imediat, de fapt o sa o vand si mai devreme. O vrea cineva? O dau ieftin.
Ganditi-va ca foarte multi mutuflenderi de pe net fac tot felul de evaluari ale statiei tinan cont de toate functiile si ecranul gigantic si zic ca vezi doamne e cea mai tare, zau, ca sa citez un classic in viata “hai sa moara mata”,ce e mai important sa auzi ce se vorbeste sau sa ai multe functii si inca 2 filtre suplimentare de sunet ca tot nu auzi ca lumea ce se vorbeste.
Desigur, Intek H520 mai are inca o functie, ca si celelalte statii, indica gradul de incarcare al bateriilor/acumulatorilor, si o face extraordinar de bine, chiar vorbesc serios, indica cel mai bine gradul de incarcare/descarcare al bateriilor. Indicatorul are 4 liniute care scad gradual, deci cel putin nu tetrezesti brusc ca-ti moare statia. La celelalte 2 statii e…la misto indicatorul de descarcare al bateriei/acumulatorilor, dar au acest indicator. Hai s-o luam pe rand.
La storm Turboexplorer 10w indicatorul incepe sa se aprinda cam pe la jumatatea duratei de viata al bateriilor, asa ca daca te iei dupa el mergi cu punga de baterii dupa tine. Ciudat totusi ca in cazul acumulatorilor chiar functioneaza, adcica incepe sa se aprinda cam cu 2 ore inainte sa clacheze statia din lipsa de current.
Cel mai misto este la Midland Alan 42, modelul cel mai vechi de pe piata, care a fost cizelat pana la perfectiune…s-o crezi tu. Teapa si da este o teapa minunata, ti-o trage la temelie si nici nu iti dai seama, crezi ca daca ai Alan 42 carnetul tau este sigur…mai gandeste-te pentru ca indicatorul de baterii/acumulatori descarcati NU FUNCTIONEAZA NICIODATA. Dar functia o are. Vedeti voi, ca sa va dati seama cand ramaneti fara acumulatori/baterii trebuie sa fiti utilizator versati ale acestei statii, trebuie sa poti observa subtilitatie utilizarii aceste statii, desigur pana inveti mai ramai fara carnet, mai iei o amenda, deh chestii minore. De fapt in momentul in care te lasa acumulatorii nu mai intelegi nimic din ce se vorbeste pe statie, pur si simplu sunetul se distorsioneaza asa de tare ca nu mai intelegi nimic si nu stii de ce, ba incepi sa auzi si tiuituri si dai squelch-ul mai sus crezand ca ai interferente…TEAPA s-au dus acumulatorii. Desigur ca i-ai fi schimbat din timp daca ai fi stiut, ai chiar si un indicator de descarcare al bateriilor/acumulatorilor…sa mai zica lumea ca macaronarii nu au simtul umorului…sau cu alte cuvinte si ei sunt TEPARI.
Acum sa vedem cum reactioneaza diferitele statii cand raman fara baterii/acumulatori. Pai Intek H520 Plus este cea mai buna, indicatorul functioneaza asa ca esti prergatit, daca totusi nu ai cu ce sa-i schimbi bateriile/acumulatorii iti spun la ce sa te astepti ca sa nu te sperii, cand nu mai are curent de loc,statia se aprinde si se stinge ca un pom de iarna. Statia nu este defecta ci a ramas fara acumulatori, iar cand sfarsitul este aproape incep sa iti apara tiuituri in difuzor pe care le rezolvi radicand squelch-ul.
Storm Turbo explorer in momentul in care nu mai are baterii iti apare pe ecran indicatorul de baterii iar cand emiti iti dai seama ca nu poti sa emiti, dispare si scrisul de pe ecran cand incerci sa emiti dar poti auzi in continuare discutiile fara tiuituri atait ca nu ai nici o sansa sa emiti.

La Midland Alan 42, pe langa cele descrise mai sus trebuie mentionat ca chiar daca nu mai intelegi nimic in statie poti sa emiti foarte clar…ce surpriza, daca tot nu pot sa mai intelegi nimic macar iti da sansa sa lasi pe altii sa-ti asculte off-ul, ce baieti de treaba astia de la Midland. Asa ca retine, chiar daca te simti singur, nu esti, toata lumea te aude chiar daca tu nu ii poti auzi. Apoi sa va imparasesc un secret, cand iti dispare scrisul de pe ecran sau se vede foarte prost atunci cand emiti schimba bateriile/acumulatorii.

Deci ca sa revenim de unde am inceput, aveam nevoie de o statie portabila in regim de info trafic.

Dupa indelungi studii masuratori si teste dar si dupa cum se comporta in viata de zi cu zi eu am ales Storm Turboexplorer 10W pentru ca in afara de inconvenientul cu blocarea butoanelor, cu care te poti obisnui, puterea mare de emisie ma gadila mai ales ca atit acumulatorii cat si bateriile tin decent.

Pe locul doi in preferintele mele personale eu pun Midland Alan 42.

Pe locu 3 pun statia pe care trebuie sa o vand neaprat Intek H520 Plus

Daca in schimb va ganditi sa folositi statia in regim de statie mobila, adica cuplata la prize de 12v a masinii si cu antenna extern ape mufa PL lucrurile stau foarte diferit.

In acest caz parerea mea este sa va luati Midland Alan 42, este pe departe cea mai buna alegere. Desigur puteti alege varianta mai ieftina Midland Alan 52 care are insa numai 4w in cap la 12v.

Pe locul 2 pun Intek H520 Plus

Pe locul 3, de departe este Storm Turboexplorer 10W, regele interferentelor, excelentul detector de paraziti si singura statie in care va puteti auzi claxonul, semnalizezi nici o problema auzi in statie, merg stergatoarele, nici o problema ridici squelch-ul si poate ajungi sa il inchizi de tot, ai xenoane, mai ales chinezesti, si mai bine nu mai auzi nimic in statie, nu va ganditi ca in acest caz minus (statie CB chinezeasca) cu minus (xenoane chinezesti) da plus, va da de fapt un minus si mai mare, foarte mare. Pe scurt tu emiti de te aude toata lumea dar ii auzi numai pe jumatate din cei care te aud pe tine, sau mai putin, din cauza filtrelor de foarte proasta calitate pe receptie pe care le are aceasta statie. Desigur presupunand ca chinezii s-au obosit sa puna macar 1 sau 2 filtre pe receptie.

Daca vrei sa folosesti statia si ca mobila si ca fixa cam ai o singura varianta: Midaland Alan 42, dintre toate cea mai buna per total.

Sperand ca ati avut rabdare sa cititi cele de mai sus si ca va sunt de folos in alegerea unei statii protabile va las si e voi sa va trageti singuri concluziile.

Totusi tineti cont cand cumparati o statie la ce o folositi si alegeti statia cara va satisface nevoile cel mai bine.

User avatar
dok
Posts: 447
Joined: 03 Jul 2011 13:57
Location: Bucuresti
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby dok » 01 Aug 2012 22:03

Remarcabil studiul ... felicitari !
Multumesc pentru concluzii, m-ai scos din "trilema" ... :P
Sunt interesat sa iau o statie portabila pentru Disco, pe care sa o folosesc si cand plec cu Patrocle in teren.
Noroi bun !








Nissan Y61 - 2006 = Patrocle, pregatit pentru noroaie
LR Discovery 4 - 2011 = Pasha
Jeep Wrangler - 2012 = J.J.
Bicicleta Trek 3700 - 2010 = Sasha


4x4mania ... good old style ...

no comment
Posts: 28
Joined: 26 Jul 2012 00:06
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby no comment » 02 Aug 2012 20:56

Am si eu o 520 , o folosesc ca ... mobila ... , in ideea comunicarii cu masina , la iesirile in teren ( imi protejez corzile vocale , ma pastrez pentru miting ) .

Eu chiar credeam ca-s defect sau neexperimentat . Am inceput sa am ceva banuieli dupa ce am bagat de seama ca si cu headset tot nu inteleg bine ce spun aia din 520 ... la inceput credeam ca-i doar difuzorul mai rablagit de la trambalatul permanent si agresiv . In trompeta asta a mea nu intra acumulatorii 'mai seriosi' , din cauza diametrului lor o idee mai mare decit a bateriilor sau a acumulatorilor 'normali' .Daca-i bag cu japca , oricum nu mai pot inchide capacul .

popasu
Posts: 1
Joined: 10 Jun 2013 09:32
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby popasu » 10 Jun 2013 12:11

Turbo storm are posibilitatea de a bloca butoanele cu func apasat si primul buton de sus in jos. Cel putin la statia mea merge acesta combinatie.

User avatar
l_stoian79
Posts: 28
Joined: 22 Sep 2011 11:02
Location: Timisoara
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby l_stoian79 » 23 Sep 2013 13:51

la Alan42 (pe Toyota LJ73) cand merg cu faza lunga si vorbesc la statie incepe sa-mi bazaie un releu prin bord (din masina). Asta asa am remarcat ca o chestie ciudata...pe Opel nu se intampla chestia asta, statia functioneaza in parametri, la Toyota functioneaza toate, doar ca se aude acel bazai cat timp tin butonul de PTT apasat.
Cercetatorii au demonstrat ca, daca iti e frica de paianjeni, cresc
sansele sa vezi cat mai multi in dormitorul tau.
Mie imi e frica de blondele cu tzate mari… :-)

sever
Posts: 272
Joined: 04 Oct 2010 21:43
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby sever » 27 Sep 2013 22:21

l_stoian79 wrote:la Alan42 (pe Toyota LJ73) cand merg cu faza lunga si vorbesc la statie incepe sa-mi bazaie un releu prin bord (din masina). Asta asa am remarcat ca o chestie ciudata...pe Opel nu se intampla chestia asta, statia functioneaza in parametri, la Toyota functioneaza toate, doar ca se aude acel bazai cat timp tin butonul de PTT apasat.


Nimic nu este ceea ce pare. S-a umblat la instalatia electrica de la Toyo de cineva care nu stie ce face. La toyo excitatia este pe minus pe varianta originala... ceci probleme canci

nycolae
Posts: 13
Joined: 11 Feb 2015 21:32
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby nycolae » 12 Feb 2015 16:19

salut!

la un montaj asemănător ca cel arătat de sever, acum vreo 2 ani, care ar fi realitatea?

100% "merge" la 5 km în câmp şi la 2 km în oraş?

mulţumesc mult!


...

Montajul este acesta:

- CB Alan Midland 42 Multi;
- Antena CB Albrecht AF 393 montaj geam lungime 65cm

Maniera de folosire a montajului descris:

- suport agăţat pe geam turism;
- un capăt al cablului intră în staţie;
- celălalt capăt intră în antenă (care este afară din turism :-));
- (alimentare staţie din suport brichetă/cutie acumulatori - nu contează);

Şi acum, cele două întrebări:

1. montajul descris asigură, ÎN CÂMP DESCHIS, o recepţie/transmisie okay până în 5 km?
2. montajul descris asigură, ÎN ORAŞ, o recepţie/transmisie okay până în 2 km?

sever
Posts: 272
Joined: 04 Oct 2010 21:43
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby sever » 13 Feb 2015 12:12

Din pacate eu nu pot sa-ti raspund la intrebare, dar pot sa-ti spun rezultate le unor experimente facute cu Suzuker.

Daca citesti topicul cu comparatiile intre PMR, GMRS si CB gasesti informatiile.

Acuma despre ce statii vorbesti, cati W. Eu am vorbit in oras, Bucuresti, eu jos la piata victoriei cam pe la BRD cu Storm, 10w, antena BNC lunga Albrecht, regim portabila cu Suzuker aproape de Gara de nord, undeva pe grivita, el cu Alan 42, tot cu ntena luga pe BNC dar la un etaj inferior pe balcon. Mai mult nu mergea.

Acum in Caracal, sau intr-un sat devenit oras decurand, se schimba treaba. Cu CB-ul vorbesti si in Germania cand permite ionosfera, lucru facut de Suzuker.



nycolae wrote:salut!

la un montaj asemănător ca cel arătat de sever, acum vreo 2 ani, care ar fi realitatea?

100% "merge" la 5 km în câmp şi la 2 km în oraş?

mulţumesc mult!


...

Montajul este acesta:

- CB Alan Midland 42 Multi;
- Antena CB Albrecht AF 393 montaj geam lungime 65cm

Maniera de folosire a montajului descris:

- suport agăţat pe geam turism;
- un capăt al cablului intră în staţie;
- celălalt capăt intră în antenă (care este afară din turism :-));
- (alimentare staţie din suport brichetă/cutie acumulatori - nu contează);

Şi acum, cele două întrebări:

1. montajul descris asigură, ÎN CÂMP DESCHIS, o recepţie/transmisie okay până în 5 km?
2. montajul descris asigură, ÎN ORAŞ, o recepţie/transmisie okay până în 2 km?

nycolae
Posts: 13
Joined: 11 Feb 2015 21:32
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby nycolae » 13 Feb 2015 19:15

mulţumesc pentru atenţie; acum am observat că voi aţi efectuat experimentul "în aer liber", şi nu fiecare în maşina sa.

credeam că aţi experimentat în oraş, din maşini, cu portabilă + antene aftermarket.

oricum, eşti amabil să-mi trimiţi un link către antena Albrecht pe care ai utilizat-o?

cu suportul de geam mi-e clar şi îmi face cu ochiul un alan 42 la preţ promo (aştept însă de la ofertant să mă pună în legătură şi cu un client care foloseşte ceva montaj asemănător).

N.

User avatar
Razvan4x4
Posts: 2117
Joined: 17 Sep 2010 11:20
Location: Bucureşti
Contact:

Re: MidlandAlan 42 vs Storm Turboexplorer 10W vs Intek H520

Postby Razvan4x4 » 13 Feb 2015 19:44

Din masina in masina fara antena externa.. poti uita de combinatia asta. In oras nu bat nici 200m.
Casa Iacob nu e acasa


Return to “Comunicatii CB (27Mhz)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests