Home»Teste»SUV»Experiențe în familie. Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 4Drive

Experiențe în familie. Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 4Drive

0
Shares
Pinterest Google+

Diesel, break și.. 4×4! O formulă peste care e greu să mai adaugi ceva. Cei de la Seat au știut să mai adauge câte un ingredient pe ici, pe colo în rețeta lui Leon X-Perience, rezultatul fiind o mașină de care să te poți bucura în foarte multe situații. Unul dintre aceste ingrediente este aspectul. Designerii Seat au știut mereu să iasă în evidență, iar acum se pare că au muncit ceva mai mult.

Liniile agresive ale lui Leon au acum un bonus, oferit de prezența unor elemente din plastic ce îmbracă părțile expuse ale caroseriei și care îl trimit acum în zona crossoverelor, chiar dacă mai timid, mai cu jumătate de normă. Blocurile față spate cu iluminare LED sunt o altă găselniță de design, dar care au și o utilitate practică evidentă, farurile fiind unele dintre cele mai eficiene pe care le-am întâlnit în ultimul timp. Interiorul este foarte încăpător, iar cei care au gândit repartiția spațiului i-au avut în vedere și pe ocupanții locurilor din spate, cărora le-a rezervat zone ample de confort la nivelul picioarelor. Scaunele au o tentă sportivă, ca și stilul abordat de întreaga planșă de bord, iar tapițeria combinată piele-Alcantara este o opțiune la care merită să reflectați dacă veți configura un astfel de model. Portbagajul beneficiază de o un acces bun oferit de hayonul foarte mare și dispune de zone de amarare și priză suplimentară de 12V, dar și de posibilitatea de a fi extins prin rabatarea banchetei.

La drum lucrurile stau foarte bine datorită unui TDI de doi litri ce produce 184 CP, cuplat la o cutie dublu-ambreiaj cu șase trepte. Leon X-Perience dispune de un sistem de tracțiune integrală ce are la bază sistemul Haldex. Motorul nu este atât de rafinat pe cât m-aș fi așteptat, însă e capabil de reprize impresionante în cazul depășirilor, dar și pentru a atinge viteze de croazieră respectabile. Pentru că nu am putut să nu folosesc din plin resursele de putere disponibile, nu am putut explora foarte mult latura economică a acestui propulsor, cei 7-7.5 litri consumați în medie fiind departe de cei 5,4 litri trecuți în specificațiile mașinii.

Latura dinamică a mașinii este foarte bine dezvoltată, iar acest lucru se datorează unui tren de rulare ferm și unui sistem de direcție foarte responsiv, un mix pe care îl completează beneficiile oferite de sistemul de tracțiune integrală 4Drive și prezența transmisiei automate DSG. Pentru a explora toate beneficiile propuse de Leon X-Perience am ieșit și în afara șoselei, pe drumuri neamenajate, unde am avut de toate, de la gropi și praf, până la noroiul produs rapid de o ploaie torențială. Suspensia setată sportiv și garda modestă la sol nu încurajează astfel de escapade, însă mașina se descurcă decent și te scoate din locurile în care un 4×2 ar ajunge la șufă, lucru care se întâmplă inclusiv cu anvelopele standard, de vară, montate pe jante de 18 țoli. Pentru a face față situațiilor delicate, Leon X-Perience dispune de un diferențial XDS controlat electronic, ce simulează modul de funcționare al unui LSD.

Cei care au gândit acest break 4×4 sigur nu s-au gândit la off-road, ci mai de grabă la traseele mai izolate pe care ajungi rar sau accidental și la condițiile meteo care pun de regulă probleme unui autoturism obișnuit. Una peste alta, Leon X-Perience este o mașină completă și un aliat de nădejde pentru orice activitate care să includă familia și deplasările lungi pe orice fel de vreme.

Text și foto: Răzvan Loghin

Am testat: Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 4Drive, preț de la 28.201 Euro, cu TVA inclus

Date tehnice:

Norma de poluare                                                          Euro 6

Tip motor                                                           Motor diesel, 4 cilindri in linie

Pozitie                                                 Montat fata transversal

Numar ventile/cilindri                                                   4

Alezaj/cursa in mm                                                        81, 0/ 95,5

Cilindree                                                                             1968

Raport de compresie                                                     15,8 : 1

Sistem de alimentare                                                    Common-rail

Putere in kW (CP)/rpm                                                 135 (184) / 3500

Cuplu motor maxim in Nm/rpm                                380/1750-3000

PERFORMANTE

Viteza maxima in km/h                                                 224

Accelerare in sec. 0-100 km/h                                    7,1

CONSUM

Tip combustibil                                                                 motorina

Urban l/100 km                                                                5,6

Extraurban l/100km                                                       4,5

Mediu l/100km                                                                4,9

Emisii CO2 g/km                                                               129

TRANSMISIE

Transmisie                                                                         6 trepte DSG

SASIU

Suspensia fata                                                  Independenta tip McPherson

Suspensia spate                                               Multilink

Directie                                                                               Servoasistata electric

SISTEMUL DE FRANARE

Frane fata                                                          discuri ventilate

Frane spate                                                       discuri solide

 

Previous post

GTC Trophy 2016. Clasament și primele impresii

Next post

UTV-ul electric dezvoltat de Nikola Zero are 520 CP

No Comment

Leave a reply