Home»Teste»Car»Deloc intepator. Test-drive Citroen C4 Cactus

Deloc intepator. Test-drive Citroen C4 Cactus

0
Shares
Pinterest Google+

Când vine vorba de inovație și idei nonconformiste, Citroen știe mereu să își găsească calea către avangardă, către a fi primul care aplică soluții tehnice pe care, de multe ori, alții le preiau după mai mulți ani de digestie.

Poate că actualul C4 Cactus nu este întru totul reprezentativ pentru cele afirmate mai devreme, însă nici el nu stă pe loc când vine vorba de originalitate, iar acest lucru îl poți simți imediat ce ai parte de primul contact cu mașina. De la formele și stilul abordat, până la blocurile optice, totul este foarte original, iar piesa de rezistență în acest peisaj o reprezintă lateralele “blindate” cu panouri din plastic moale, făcute cumva să sugereze că mașina nu are de gând să se ferească de ciulini sau, mai de grabă, de vreun cărucior de supermarket uitat de careva în parcare.

Jocul cu liniile și formele se continuă și la interior, acolo unde francezii au adoptat un stil simplist dar aerisit, făcut parcă pentu a amplifica senzația de spațiu. Multe lucruri sunt diferite față de tiparul clasic abordat de ceilalți concurenți din segment, iar aici am în vedere planșa de bord plană și scaunele cu șezut aproape pătrat, similare estetic, dar nu și din punct de vedere al confortului, cu cele din anii 80. Ideea unor influențe retro nu este întâmplătoare, iar cei care s-au ocupat de estetica acestui model s-au uitat cu siguranță în trecut, așa cum o dovedește și faptul că Citroen deja conturează un urmaș al spartanului Mehari, plecând fix de la această mașină.

C4 Cactus are unele limitări pe care le vor resmiți ocupanții locurilor din spate, dar și la nivelul portbagajului (358 litri), iar insonorizarea nu pare a fi un argument forte. Sub capotă se află un propulsor interesant pe benzină, cu trei cilindri și capacitate de 1.2 litri, ce dezvolta 82 CP. Dinamica masinii este dictată de motorul avid de turații, ce se simte cel mai bine după 3.000 rpm și care se simte destul de viguros având în vedere că vorbim de o mașină a cărei masă se situează sub pragul de 1.000kg. C4 Cactus se descurcă bine pe șosea, cu un ruliu moderat, însă suspensia are unele limitări de confort și tolerează cu greu imperfecțiunile și denivelările din asfalt. Desi are doar tractiune fata, Cactus poate încerca cu succes și drumuri de macadam, acolo unde devine de-a dreptul distractiv dacă nu ai de înfruntat gropi sau bolovani, garda la sol fiind și ea modestă.

Citroen C4 Cactus este o mașină ce nu ar trebui privită altfel decât o citadină, ieftină, practică și economică, cu care noi am putut merge fără intenția de a scoate vreun record de consum, cu circa 7 litri la sută în mediul urban. Cu unele limitări de spațiu și cu un confort dictat de zona de preț în care se află, Cactus rămâne o ofertă de nerefuzat pentru cei care nu vor să investească mai mult decât este cazul pentru a se deplasa.

Am testat: Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82 CP, pret 12.828, cu TVA inclus.

Text, foto: Razvan Loghin

 

Date tehnice:

Viteza maxima: 169 km/h

Consum mediu: 4,6 l/100km

Demaraj 0-100 km/h: 12,9 s

Lxlxh (mm): 4.157 / 1.729 / 1.480

Ampatament/ecartament (mm): 2.595 / 1.477

Cilindree: 1.199 cmc

Carburant: benzina

Numar cilindri/amplasare: 3 in linie/fata transversal

Putere/cuplu: 82 CP (5.750 rpm)/118 Nm (2.750 rpm)

Cutie de viteze: manuala, 5 trepte

Previous post

Trofeul Muntii Rodnei castigat de Massimo Cavinato/Renatta Stepanov (Auto), Ionut Florea (Moto) si Paul Zaig (Q+ATV)

Next post

Mercedes-Benz Clasa G Professional, cu dedicaţie pentru fani

No Comment

Leave a reply