Home»Sport»Rally-raid»Dakar 2017 – info dupa prezentarea oficiala

Dakar 2017 – info dupa prezentarea oficiala

1
Shares
Pinterest Google+

A noua editie din America Latina a Dakar-ului va debuta in Asuncion (Paraguai), pe 1 ianuarie cu prezentarea oficiala a echipajelor, urmand ca in prima proba speciala sa se concureze pe 2 ianuarie. Pe 23 noiembrie la Paris, Etienne Lavigne directorul ASO (organiztorul raliului) a oferit ultimele detalii despre editia care va duce Raliul Dakar in Paraguai, Bolivia si Argentina.

In total sunt inscrise 316 vehicule in raliu, adica 491 concurenti din 59 de tari. La categoria moto, unde sunt si doi rideri din Romania, Emanuel Gyenes si Marcel Butuza, sunt 146 de motociclete, la auto 83, la camioane 50 de vehicule iar la quad 37. Tara cu cel mai mare numar de concurenti inscrisi este Franta (15%), urmata de Olanda cu 14,2% si de Argentina cu 11,4%.

Vor fi aproximativ 9.000 de km de parcurs de-a lungul celor doua saptamani in care va fi un mix de speciale asemanatoare celor din WRC, doar ca mult mai lungi, zone cu dune, treceri prin albii secate etc. Totul va fi ingreunat de cele sapte zile in care se va sta la altitudini de peste 3.000 de metri.
Potrivit lui Marc Coma, directorul sportiv al Dakar-ului, aceasta va fi:”cea mai dura editie din istoria sud-americana a raliului”. Va fi un Dakar dificil si din pricina diferentelor climatice foarte mari la care vor fi supusi participantii. Se va ajunge de la temperaturi de peste 40 de grade C in Paraguai, la temperaturi sub 0 grade C in noptile pe care le vor petrece in Bolivia. De altfel, de-a lungul saptamanii din Anzii Bolivieni concurentii vor ajunge si la aproximativ 5.000 de metri altitudine, iar ziua de odihna este programata in La Paz, capitala situata la cea mai inalta altitudine de pe Terra – 3.600 m.
Sase dintre cele 12 probe speciale au peste 400 de km lungime, iar cea mai lunga zi din raliu va masura in total 977 km (406 km dintre accestia sunt cei inclusi in proba speciala). Este vorba despre etapa Salta – Chilecito, de pe 11 ianuarie.

Atentie la navigatie!!!

Poate cel mai important factor in rally-raid si cu siguranta cel care il diferentiaza major de celelalte sporturi cu motor este navigatia. Pentru a promova navigatia si ai reda locul bine meritat in Dakar, organizatorii au decis sa faca schimbari majore in privinta GPS-urilor pe care le primesc pilotii si copilotii. Mai precis, acesta este mult mai mult utilizat ca busola clasica comparativ cu anii precedenti si nu ii mai ajuta atat de mult pe concurenti sa gaseasca anumite puncte marcate in roadbook. Asa numitele Masked Way Points (WPM – puncte mascate) care se activau cand te aflai in apropierea lor (in general la o distanta de 1,5 sau 3 km) si urmand sageata ajungeai fix in punctul respectiv, au fost in mare parte inlocuite cu Controlled Way Points (WPC). Acestea din urma se activeaza doar cand ai ajuns in punctul respectiv urmand indicatiile din roadbook. Cu alte cuvinte se revine incet, incet la vechiul mod de navigatie si GPS-ul ramane doar un element de siguranta.

Favoritii

Toby Price castigatorul editiei 2016 este principalul favorit la titlul categoriei moto si in 2017.
La auto lucrurile sunt un pic mai greu de prevazut cu puternica echipa Peugeot care ii are in componenta pe Peterhansel, Sainz, Despres si Loeb si cu Toyota (piloti De Villiers, Al-Attiyah, Roma) care pare mai hotarata ca oricand sa castige titlul. X-Raid spera la titlul cu numarul 5 si il au in echipa pe Mikko Hirvonen, fostul pilot din WRC care la debutul in Dakar a terminat raliul pe locul 4.
La camioane se intrevede o lupta interesanta intre Gerard De Rooy, Fernando Villagra, Ayrat Mardeev si Eduard Nikolaev.

dakar 2017 harta

Previous post

Jaguar F-Pace a fost numit Women’s World Car of the Year

Next post

Subaru Viziv-7 - Cel mai mare model din istoria constructorului este un SUV

No Comment

Leave a reply