Home»Sport»Rally-raid»Dakar 2017 curiozități – capitolul 1

Dakar 2017 curiozități – capitolul 1

0
Shares
Pinterest Google+

A început deja cea de a 39-a ediție a celui mai dificil rally-raid din lume, de fapt mulți îl consideră aventura supremă din sporturile cu motor, iar la finalul lui 2016 o statistică îl pune pe locul doi în rândul celor mai populare evenimente din zona sporturilor cu motor, pe primul loc fiind Formula 1. Ne-am gândit să îți prezentăm câteva ”chestiuni” care să te facă să navighezi mai ușor prin cele două săptămâni de Dakar.

Așadar să începem:

– 2-14 ianuarie 2017, a 9-a ediție din America de Sud.
– Paraguay, Bolivia, Argentina = țările traversate în acest an.
– raliul trece prin trei capitale: Asuncion (de unde s-a dat startul), La Paz (unde va fi ziua de odihnă), Buenos Aires (punctul de finiș).
– apropo de Buenos Aires, știați că a devenit a doua casă a Dakar-ului după orașul de la care i se trage numele? Capitala Argentinei este orașul prin care s-a trecut de fiecare dată de la mutarea raliului în America Latină.
– in etapa nr. 5 din acest an îi va duce pe concurenți în inima Boliviei în cea mai sălbatică regiune din Anzi. După Tibet acesta este al doilea cel mai înalt platou de pe Terra și va fi o provocare garnistiă cu dune de nisip.
– tot la capitolul natură: se va rula pe malul lacului Titicaca (situat la 3.812 m altitudine), cel mai mare lac din America de Sud.
-Sebastien Loeb și Mikko Hirvonen sunt și în acest an fostele vedete din WRC pe care va sta toată lumea cu ochii. Ambii au debutat în ediția 2016, însă prima confruntare a fost câștigată de finlandez care a fost la un pas de podium. Cu speciale asemănătoare celor din WRC, sigur cei doi vor oferi spectacol. Și să nu uităm că Loeb rulează cu 2WD pilotând un Peugeot 3008 DKR, în timp ce Hirvonen se află la volanul unui Mini John Cooper Works Rally cu tracțiune integrală.
– Stephane Peterhansel a câștigat raliul în 2016 ajungând să își egaleze recordul de titluri de la categoria moto. Cu alte cuvinte francezul are acum 6 trofee la moto și 6 la auto și este pregătit să își doboare propriul record.
– Nasser Al-Attiyah își dorește o noua victorie în Dakar și pentru asta s-a mutat în echipa Toyota Gazzo Racing Africa de Sud. Pilotul din Qatar, care este și medaliat cu bronz la Jocurile Olimpice de la Londra în proba de talere, a câștigat prima specială din acest Dakar însă a sfârșit prin a fi tractat pe legătură de Giniel De Villiers. Din pricina noroiului din speciala etapei Asuncion-Resistencia motorul s-a supraîncălzit și a cedat și un furtun de ulei. Astfel, că pe cei aproape 400 de km de la finișul probei până în bivuacul din Resistencia (Argentina) Al-Attiyah i-a parcurs tractat de coechipierul sud-african.
– 26 nr. total de victorii de specială strânse de Nasser Al-Attiyah după victoria din etapa inaugurală a ediție 2017.
– 5 – datorită victoriei lui Al-Attiyah, Toyota ajunge la cea de a 5-a victorie de etapa în Dakar și la cea de a treia de la introducerea modelului Hilux.
– 6 din cele 12 probe speciale ale raliului se vor desfășura la peste 3.000 de metri altitudine (în România nici nu avem unde ne cocoța ca să înțelegem ce înseamnă această altitudine și nivelul mai scăzut de oxigen, VF. Moldoveanu din Munții Făgărași se află la 2.544 m deasupra nivelului mării).
– 7 dintre probele speciale au lungimi de peste 400 de km.
– pe 11 ianuarie se va rula în etapa nr. 9 o etapă de aproape 1000 de km între localitățile argentiniene Salta și Chilecito.
– 318 este cel mai scăzut număr de vehicule înregistrate în raliu de la mutarea acestuia în America de Sud.
– 7.000 nr. de mese servite pe zi intr-un bivuac al Dakarului.
– un bivuac de marime medie in Dakar masoara in jur 10.000 de metri patrati.
– 5 numarul romanilor din aceasta editie. 2 rideri Mani Gyenes si Marcel Butuza si 3 membri in echipele de asistenta.
– in 2012 Marcel Butuza a terminat raliul pe locul 2 la clasa Maraton și pe 44 la general. Aceasta este cea mai dificlă clasa din raliu pentru că de-a lungul celor două săptămâni trebuie să rulezi extrem de precaut pentru că nu ai voie să schimbi părți esențiale ale motocicletei, cum ar fi motorul.
– acesta este al 7-lea Dakar pentru Mani Gyenes care are in total 6 finișuri, 2 titluri la clasa Maraton și un loc 14 la general în 2016.
– unul dintre cei mai buni piloți privați – așa este privit Mani Gyenes de către ASO – Amaury Sport Organisation, organizatorul Dakar-ului.
– 75 de ani, este vârsta celui mai în etate concurent din ediția nr. 39. Yoshimasa Sugawara pilotul camionului cu nr. 535 este la al 33-lea Dakar. Japonezul și-a făcut debutul în 1983 concurând la categoria moto. Are 6 prezențe pe podium la categoria camioane, cea mai recentă datând din 2005 și concurează într-un camion Hino.

Și ca să vă mai ridicăm moralul încheiem acest prim capitol de curiozități citându-l pe Evo Morales, președintele Boliviei care pe 1 ianuarie, la startul festiv, afirma:”Dakarul nu înseamnă doar comerț, nu însamnă doar turism, este acel întreg care unește lumea. Sportul unește națiuni și inimi.”

Toby Price castigatorul din 2016, alaturi de Horacio Cartes, presedintele Paraguayului si Evo Morales, presedintele Boliviei.
Toby Price castigatorul din 2016, alaturi de Horacio Cartes, presedintele Paraguayului si Evo Morales, presedintele Boliviei.

Previous post

Mani Gyenes start in Dakar 2017

Next post

Extremele se atrag - Comparativ între Dacia Duster și Bentley Bentayga

No Comment

Leave a reply