Home»Noutati»Auto»Dacia Duster a primit cutie automată EDC și o echipare nouă – Explorer. Impresii după primul test.

Dacia Duster a primit cutie automată EDC și o echipare nouă – Explorer. Impresii după primul test.

1
Shares
Pinterest Google+

Chiar dacă ciclul de viață al actualei generații Duster se apropie de sfârșit, Dacia nu a lăsat garda jos și propune pentru acest model o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, preluată din alianță, cutie ce aduce aptitudini noi SUV-ului românesc.

Deși este disponibilă doar pentru versiunile 4×2, cutia EDC (Efficient Dual Clutch) vine să completeze o latură mai puțin exploatată a lui Duster, aceea de confort. Aceasta a fost și tema principală după care s-a desfășurat primul test în țară cu Duster EDC, pe o rută care a inclus în principal asfaltul și care ne-a dus către Valea Doftanei.

Mașina echipată cu dCi-ul de 109 CP și cutie EDC sprintează similar cu cea echipată cu cutie manuală, însă cei care vor face asta zilnic în trafic vor aprecia confortul de a nu mai trebui să schimbe frecvent treptele unei cutii cu rapoarte mult prea scurte, cum este în cazul celei manuale. Cutia EDC are tot șase trepte, însă este mai bine etajată pentru a favoriza un regim de lucru mai bun pentru motor, lucru sesizat mai ales în cazul croazierelor, acolo unde unui regim de 2.500 rpm îi corespunde o viteză de 120km/h, desigur, în treapta a șasea.

Din punct de vedere tehnic, cutia automată dispune de un sistem cu doi arbori și câte un ambreiaj uscat pentru fiecare, soluție ce asigură o schimbare foarte rapidă a treptelor și o fiabilitate similară și chiar mai bună decât cea a unei cutii manuale, dacă luăm în calcul riscul schimbărilor greșite ale treptelor și/sau exploatarea incorectă a ambreiajului. Cutia EDC oferă și posibilitatea schimbării manuale a treptelor, lucru care se face exclusiv prin intermediul levierului și a treptelor + și – din modul Sport. Cu toate acestea, gestiunea cutiei nu favorizează un condus excesiv sportiv, atunci când apare impresia că că ar exista unele ezitări. Pentru mai multă eficiență, Duster EDC integrează și sistemul Start&Stop, iar plecările din rampă sunt înlesnite de un sitem de asistență la frânare. Prețul pe care trebuie să îl plătească în plus viitorii clienți ce vor opta pentru această transmisie în locul uneia manuale este de 1.300 de euro.

Dacia a adus pentru Dusterul din acest an și câteva schimbări de ordin estetic, dintre care cea mai prominentă este înlocuirea volanului cu unul mai aspectuos, cu patru spițe și claxon amplasat central. Odată cu lansarea versiunii EDC, Dacia a prezentat și seria limitată Explorer, o echipare ce va fi disponibilă pe toate modelele din gamă și care aduce la exterior noile nuanțe Gris Islande și Orange Ocre (aceasta din urmă doar pentru Sandero), jante din aliaj cu design nou, iar la interior sistem MediaNav, contur de culoarea cuprului pentru consola centrală și aeratoare, covorașe din material textil și o tapițerie specifică.

Text: Răzvan Loghin, Foto: Dacia

Previous post

Un Porsche Cayenne a tractat un...Airbus A380 - Video

Next post

SsangYong Baja 500 Romania - Clasament final

No Comment

Leave a reply