Home»Noutati»Dacia Duster 4×4 va fi disponibil și cu transmisie automată

Dacia Duster 4×4 va fi disponibil și cu transmisie automată

0
Shares
Pinterest Google+

Dacia lucrează la îmbunătățirea gamei, iar Duster 4×4 va fi disponibil în viitorul apropiat și cu o transmisie automată.

Informația vine de la Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, care a reconfirmat intenția de a produce această variantă așteptată de ceva vreme de fanii lui Duster. După cum le-a explicat celor de la ZF, Duster 4×4 va fi oferit întâi cu motorul 1.3 TCE, iar abia apoi va fi omologată WTLP și versiunea cu transmisie automată.

Aparent, omologarea WTLP și cozile generate de acest proces sunt responsabile de întârzierea introducerii motorului 1.3 TCE pe toate variantele lui Duster, dar situația aceasta este comună pentru toți producătorii de automobile convenționale.

Vă reamintim că motorul 1.3 TCE are două versiuni de putere în dotarea lui Duster: 130 CP și 150 CP. Prima oferă 240 Nm, pe când cea de-a doua oferă 250 Nm, dar nu este clar care dintre ele va fi aleasă pentru modelul cu 4×4 și cutie de viteze automată.

Unitatea EDC existentă nu mai este oferită în gama Duster, tot din cauza omologării WLTP, dar aceasta va reveni ulterior. Încă nu a fost specificat tipul de transmisie automată cu care Duster 4×4 va fi echipat, dar declarațiile anterioare ale oficialilor Dacia au specificat foarte clar că unitatea EDC cu șase trepte nu a fost proiectată pentru a avea tracțiune integrală.

Cel mai probabil, nu se va încerca adaptarea acesteia și va fi preluată o transmisie din cadrul concernului Renault-Nissan, așa cum au fost împrumutate multe alte componente pentru crearea gamei Dacia. Din fericire, inginerii au de unde alege din acest punct de vedere, dar nu avem încă o confirmare clară în această direcție.

Printre posibilități se numără și o transmisie CVT X-Tronic, de exemplu, dar sperăm la o automată cu convertor de cuplu sau la o unitate cu două ambreiaje. În caz contrar, transmisia automatizată a lui Duster 4×4 va fi criticată de mulți încă de dinainte de o încerca, deoarece transmisiile CVT nu au o imagine foarte bună între șoferi.

Previous post

Hyundai Santa Fe pornit cu amprenta: o inovație a coreenilor

Next post

Dakar 2019: Mani Gyenes este pe locul doi după a patra probă specială

No Comment

Leave a reply