Home»Noutati»Auto»Camioanele Kerax ar putea intra în dotarea Armatei Române

Camioanele Kerax ar putea intra în dotarea Armatei Române

0
Shares
Pinterest Google+

Renault Trucks Defense a semnat de curând o colaborare cu MFA Mizil, ce vizează reprezentarea exclusivă a firmei franceze în România. Fiindcă unul dintre obiective îl constitutuie înzestrarea armatei cu circa 10.000 de vehicule şi dezvoltarea unor capacităţi de producţie chiar la Mizil, am fost să vedem prima demonstraţie cu două dintre cele mai importante produse Renault Truck Defense, chiar la tancodromul MFA.

Kerax este un camion destinat în principal activităţilor logistice, dar poate fi adaptat pentru multiple activităţi, inclusiv tactice, cum ar fi transportul de armament, combustibil, apa sau cel de trupe. Kerax se produce în varianta 4×4 sau 6×6, cu sau fără blindaj. Exemplarul prezentat la Mizil era un 6×6 cu sarcină utilă de 14,6 tone, echipat cu punţi rigide şi diferenţiale blocabile pentru punţile spate.

Avantajele pe care le oferă Kerax încep cu fiabilitatea dovedită şi costurile reduse de operare, dar şi cu abilităţile on şi off-road.  Kerax dispune de un motor diesel Renault tip DXi 11, cu şase cilindri şi injecţie directă common rail, cuplat indirect la o cutie de viteze manuală ZF 16S 2520 TO cu 16+2 viteze. Opţional există şi o cutie de viteze automată Allison 4500 SP. Cu 460 CP şi un cuplu de 2.244 Nm disponibil între 950 şi 1.400 rpm, Kerax 6×6 a dovedit rezerve de putere foarte mari, în condiţiile în care acesta era echipat cu un rollbar masiv şi avea încărcătură.

Suspensia este cu arcuri lamelare, iar frânele cu tamburi beneficiază de sistem ABS.  Capacitatea rezervorului poate fi cuprinsă între 315 şi 450 de litri, pentru o autonomie de 600 până la 1.000 km. Kerax are un unghi de atac de 30 grade şi poate trece peste obstacole de 35 cm, peste şanţuri de 0.9 metri şi poate atinge o viteză maximă de 110 km/h.

Lista de opţionale pentru acest camion începe cu dotările de confort, cum ar fi instalaţia de aer condiţionat, dar şi echipamente destinate extinderii capabilităţilor, cum sunt un sistem de preîncălzire ce asigură pornirea la temperaturi de până la -32 grade C, anvelope run-flat, sistem central de umflare a pneurilor (CTIS), troliu hidraulic, rezervor de mare capacitate sau armament de apărare cu calibre de 5,56/7,62/12,7mm.

Text, foto: Răzvan Loghin

Previous post

Rezultate etapa a şaptea - Baia Mare 2013

Next post

CORB 24H Challenge 2013 - Târgovişte

No Comment

Leave a reply