Home»Noutati»BMW M5 Competition: Cel mai rapid model din istoria companiei

BMW M5 Competition: Cel mai rapid model din istoria companiei

0
Shares
Pinterest Google+

BMW M5 Competition a fost prezentat astăzi în premieră mondială și a devenit cel mai rapid model de serie oferit vreodată de compania germană.

Modelul din Munchen vine cu un motor V8 TwinPower Turbo de 625 CP și 750 Nm, adică cu 25 CP mai puternic decât varianta standard a lui M5. Puterea maximă este livrată la 6.000 rotații pe minut, în timp ce momentul maxim este oferit între 1.800 și 5.800 rpm, promițând o elasticitate exemplară și cu 200 de rotații pe minut mai generoasă decât la modelul standard.

Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 3.3 secunde, devenind cel mai rapid BMW făcut vreodată. Pentru sprint-ul de la 0 la 200 km/h, acest model necesită doar 10.8 secunde, adică mai rapid decât multe mașini obișnuite până la 100 km/h. În ciuda acestor cifre, consumul mixt de carburant este de numai 10.8 litri la sută, pe când emisiile de CO2 sunt situate între 243 și 246 grame pe kilometru.

Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar achiziționarea pachetului M Driver urcă această limitare la 305 km/h. Inginerii BMW M au modificat și șasiul lui M5 pentru varianta Competition, iar schimbările nu se opresc aici, pentru că interiorul este și el diferit față de varianta standard. Garda la sol a scăzut cu șapte milimetri, iar amortizoarele și arcurile au fost și ele înlocuite cu piese cu specificații diferite, după cum este și cazul barelor anti-ruliu și al unghiului de cădere al roților față.

În viitor, BMW va oferi variante și mai puternice ale modelelor existente, pe care le va comercializa pe post de modele sine-stătătoare. Pe lângă creșterea de putere față de standard, acest model are până și alți suporți de motor, gândiți special pentru noile sarcini la care vor fi supuși. BMW afirmă că piesele își vor face prezența simțită.

Transmisia standard este o unitate M Steptronic cu Drivelogic, care are opt trepte și angrenează toate cele patru roțile printr-un sistem xDrive M, cu diferențial spate activ. Chiar și așa, clienții vor putea comuta pe modul propulsie la apăsarea unui buton, dacă vor considera că au nevoie de așa ceva și modul M 4WD Sport nu le satisface doleanțele. Activarea acestui mod dezactivează și sistemul electronic de control al stabilității.

Previous post

Restomod ca la carte: Wagoneer by Icon 4x4

Next post

ARC Fest: Primul festival de off-road din țară

No Comment

Leave a reply