Home»Teste»Prim Contact»Am testat în premieră noua generație NP300 Navara

Am testat în premieră noua generație NP300 Navara

0
Shares
Pinterest Google+

Indicativul NP300 ce însoțește numele Navara este încă de la prima vedere un semn că cei de la Nissan și-au dorit o abordare nouă în segmentul utilitarelor, iar generația pe care am fost să o conducem chiar la ea acasă, pare că este foarte pregătită de a realiza acest lucru.

Actuala generație este fabricată în Spania, așa că locul în care am putut face cunoștință cu mașina nu putea fi departe de aceste ținuturi, în care am putut vedea la lucru atât on-road, cât și pe câteva trasee mai puțin amenajate, rodul unor transformări foarte ample prin care a trecut Navara.

Caroseria este ceva mai masivă decât cea a generației precedente și a fost desenată ținând cont și de gusturile celor care văd în acest model un vehicul recreațional de familie, nu doar o utilitară. Detaliile care întăresc și mai mult această idee se regăsesc la interior, unde avem un rafinament ce vine direct din zona SUV și un arsenal de echipamente destinate confortului pe care nu le vezi mereu în acest segment. Am apreciat aici ergonomia scaunelor, ce au fost realizate după studii NASA în ceea ce privește optimizarea poziției de condus și am putut urmări o abordare cu totul nouă în ceea ce privește ergonomia și calitatea materialelor utilizate.

Din punct de vedere tehnic, schimbările cele mai ample au survenit asupra versiunii cu cabină dublă, ce dispune acum de o arhitectură nouă pentru puntea spate, o premieră absolută în segmentul pick-up-urilor. Este vorba tot de o punte rigidă, dar care vine acum cu prindere cu patru brațe, plus o bară Panhard și una stabilizatoare, arhitectură ce permite acum un comportament net superior în majoritatea situațiilor de condus și, mai ales, în ceea ce privește confortul la rulare. Au beneficiat de această modificare și capacitățile de transport, o sarcină utilă ajunsă acum la 1000 kg și o masă tractabilă avansată la 3,5 tone.

Transmisia este tot una part-time, cu acționare electro-mecanică și cu posibilitatea comutării din mers în modul 4×4, până la viteza de 100km/h. Reductorul este standard pe versiunile cu tracțiune integrală, iar diferențialul spate blocabil este oferit opțional.

Motorul este cel care a fost vizat de valul de transformări prin care a trecut Navara. Acesta are acum o capacitate de 2.3 litri și este oferit în două versiuni de putere. Cel cu o singură turbină produce 160 CP, iar cel cu două produce 190 CP. Cutia de viteze manuală este provenită în mare parte de la generația precedentă, în timp ce automata cu șapte trepte vine direct din zona premium, mai precis de la infinity.

Noua generație va ajunge în România în prima parte a lui 2016 și va fi disponibilă în două versiuni de caroserie, King Cab și Double Cab, plus o variantă de autoșasiu. Nu au fost furnizate încă prețurile, însă lucrurile pe care le știm deja despre NP300 Navara sunt că va fi un etalon în privința emisiilor poluante și la capitolul consum, acolo unde vorbim de o valoare medie de 6,4 litri pentru versiunile cu transmisie manuală.

Text: Răzvan loghin Foto: Nissan

Specificații tehnice

Viteza maximă (km/h) 184
Aceleraîie 0-100 km/h (s) 10,8
Consum urban (l/100 km) 7,4/5,9/6,4
Norma de poluare Euro V
Dimensiuni și mase
Lungime/lățime/înălțime (mm) 5300 / 1850 / 1805
Ampatament/ecartament (mm) 3150 / 1570
Masă proprie (kg) 2038
Caracteristici off-road
Unghi atac (grade) 30,4
Unghi degajare (grade) 25,5
Garda la sol (mm) 219
Motor
Combustibil diesel
Putere (CP)/rpm 190/3750
Cuplu maxim Nm/rpm 450 / 1500-2500
Nr. Cilindri 4 – în linie
Cilindree (cm3) 2299
Transmisie
Tracțiune 4×4 part-time
Cutie de viteze Manuală, 6 trepte
Raport reductor 2,7

Previous post

GM și Armata SUA vor un Chevrolet Colorado propulsat de hidrogen

Next post

Jay Leno testează un Lamborghini LM002

No Comment

Leave a reply