Home»Blog»Am fost la Trofeul Dacii Liberi. Păreri, imagini şi clasamente

Am fost la Trofeul Dacii Liberi. Păreri, imagini şi clasamente

0
Shares
Pinterest Google+

Slănic Moldova este unul dintre acele locuri în care natura a făcut parcă pe placul oricărui off-roadist, oferind o diversitate a traseelor greu de egalat și un cadru natural ce funcționează drept cură pentru a scăpa de rutină și stres.

Drumul pe care l-am bătut până acolo încalțați cu simexuri a fost răsplătit cu o atmosferă efervescentă asigurată de prezența unui număr mare de participanți și de o groază de mașini aliniate în parcul tehnic. Am ajuns relativ târziu, dar un lucru important se întâmplase de la ultima vizită la Slănic: stațiunea prinsese viață, iar în aer plutea sentimentul că am fi nimerit fix în mijlocul unei sărbători.

Prima zi de traseu a început cu startul dat chiar din centrul stațiunii pentru toate cele trei clase, Standard, Open și Extrem. Pentru că am ajuns mai târziu la înscriere, a trebuit să ne mulțumim cu o poziție de start mai târzie, așa că am avut răgaz să setăm aparatele de navigație și să-i fac un instructaj rapid lui Adi, copilotul, care ținea pentru prima dată în mână un roadbook de concurs.

Traseul nostru de Standard a început gradual, cu asfalt, apoi macadam, forestier și mai apoi noroi, ravene și bolovani, semn că organizatorii s-au străduit să pună în rețetă cât mai multe ingrediente. Toyota noastră de 2.4 a avut mult de muncă, iar faptul că am prins din urmă foarte mulți concurenți ne-a dat multe speranțe pentru cei 90 CP. Aș spune mai de grabă pea multe, pentru că fix pozițiile mai lungi le-am perdut și a trebuit să le reluăm, unele chiar de mai multe ori, pentru că ne doream să rămânem pe track și să nu facem cunoștință cu „balaurul” – penalizarea de 400 de puncte. Am avut însă și clipe de glorie, când am urcat printe un G și un Pajero care se troliau, am coborât pe râu fără să lovim nimic, am zburdat cu peste 70 la oră pe forestiere și am reușit să nu ne ajutăm deloc de troliu. Noaptea Nemirei a fost partea de traseu de noapte, unde iar ne-am încurcat în traseu, pe care am reușit iarăși să îl facem mai lung cu vreo 7 km, dar care până la urmă a avut un final fericit, răsplătit de organizatori cu o masă câmpenească cu ceapă, brânză și slăninuță, asta pentru ca papilele mele înfundate cu praful unei zile pe coclauri să o ia de-a dreptul razna.

A doua zi, aceeași poveste, dar un alt peisaj.

A doua zi m-am trezit în doi timpi, iar în parcul tehnic deja se muncea cu spor. Roți strâmbe, bare de direcție îndoite, coliere, ciocane, șaibe și hi-lifturi, o priveliște ca după război. Lumea se pregătea cu spor pentru trial, cel care era fixat să înceapă înaintea probei de traseu.

Ceva mai tehnic și cu infinit mai mult noroi, traseul din ziua 2 de concurs a fost unul care ne-a pus la muncă deopotrivă atât pe mine, cât și pe copilot. Pe alocuri am început să găsim  mașini dejantate, rupte, împotmolite. Am tras și noi de un Patrol la un moment dat, dar fără succes, iar în scurt timp după acea secțiune a urmat și prima, dar singura troliere a noastă de la acest concurs. Traseul ăsta chiar a avut de toate, inclusiv coborâri în cap. Unele poziții din roadbook au avut probleme, însă le-am scos la capăt după ce le-am reluat de mai multe ori. Față de prima zi, am făcut un progres la capitolul navigație, iar asta ne-a propulsat la final de pe locul 14, la un loc 6 în clasamentul general, ceea ce ne-a făcut mai încrezători pentru etapa viitoare.

Trofeul Dacii Liberi este unul dintre evenimntele la care nu vii doar pentru adrenalină, ci și pentru prieteni, atmosferă și voie bună, aceleași lucruri pe care le descoperi atunci când te apuci de off-road. Ultima noapte la Slănic a fost rezervată unui party, așa că festivitatea de premiere din ultima zi a startat pe la prânz și nu s-a petrecut prea departe de treptele hotelului.

Ajuns la a doua ediție, Trofeul Dacii Liberi și-a făcut deja debutul în rândul celor mai populare competiții de off-road și are deja recomandările noastre pentru edițiile următoare. Fiindcă pentru noi a corespuns cu prima participare din acest an în campionat, nu îmi mai râmâne decât se le mulțumesc partenerilor noștri Repsol Racing România și Argo Security și să-i felicit sincer pe toți cei care au pus umărul la organizarea acestei etape.

Răzvan Loghin,

editor Revista 4×4 adventure

Video on-board din trial:

Previous post

Jeep J8 ar putea fi produs în România

Next post

Volkswagen Amarok facelift - Poze cu interiorul

No Comment

Leave a reply