Home»Noutati»Diverse»Am fost la întâlnirea dusteriștilor – Sărata Monteoru (FOTO)

Am fost la întâlnirea dusteriștilor – Sărata Monteoru (FOTO)

0
Shares
Pinterest Google+

Întâlnirile naționale ale fanilor Dacia Duster sunt evenimente ce au loc de două ori pe an și aduc în prim plan aprecierea posesorilor față de modelul românesc în cel mai firesc mod, adică punându-l la treabă în variate condiții de teren. Cel mai recent eveniment de acest gen  a fost IND 7, manifestare ce a avut loc în perioada 20-22 iunie într-un cadru natural deosebit, la Sărata Monteoru, jud. Buzău.

Ca și la edițiile trecute, evenimentul a adunat în același loc un număr mare de mașini (circa 40) și aproximativ o sută de simpatizanți ai modelului românesc, câțiva veniți chiar din străinătate. Pentru că este un eveniment care se bucură și de susținerea producătorului Dacia, în curtea pensiunii care a găzduit întâlnirea am putut vedea și câteva proiecte speciale ce au la bază modelul Duster, aflând totodată și ambițiile legate de dezvoltarea unor noi versiuni, cum ar fi, de exemplu, proiectul celei mai compacte ambulanțe, realizat pe un Duster cu ampatamentul extins (+ 30 cm) sau viitoarea echipare (informație neconfirmată oficial) a unui propulsr diesel dCi de 1.6 litri/130 CP și, posibil, a unei cutii de viteze automate.

Cele două zile de activitate pe teren au cuprins o plimbare prin împrejurimile localității Sărata Monteoru și un trial pe un circuit de motocros, ambele provocări fiind amplificate de poile căzute în acea perioadă și care au făcut iarăși ca noroiul să fie îndestulător pentru cei care nu intenționau să se întoarcă acasă cu mașinile curate.  Atât trialul cât și traseul au fost împărțite și de această dată în raport de dotările mașinilor prezente, respectiv în clase de Standad și AT/MT. Având pe mână o mașină oferită de Dacia, noi, grupul jurnaliștilor am parcurs traseul făcând o încercare mai curajoasă și am parcurs traseul destinat celor cu anvelope speciale, cu o mașină standard, echipată cu anvelope de vară. După câteva noroaie care ne-au răpit numărul de înmatriculare de pe față și ne-au făcut să alunecăm de câteva ori periculos pe unele înclinații laterale, am reușit în cele din urmă, să ținem pasul și să ieșim la liman cu o mașină ce ar avea multe de împărtășit suratelor 4×4 din aceeași categorie.

Trialul din cea de-a doua zi a reprezentat ocazia în care participanții au putut să-și măsoare între ei abilitățile de piloți, dar și pe cele ale mașinilor din dotare, multe dintre ele având deja modificări pentru a crește performanțele off-road, cum ar fi anvelope cu profil agresiv, suspensii aftermarket, scuturi de protecție, lumini suplimentare, troliuri sau chiar diferențiale cu alunecare limitată.

Ajunsă în scurt timp la cea de-a șaptea ediție, întâlnirea fanilor Duster a dovedit că păstrează încă formula de succes a unui eveniment ce se bucură de o largă apreciere în rândul posesorilor și simpatizanților acestui model, dar poate fi socotit totodată o piesă importantă din circuitul unor evenimente din ce în ce mai dese la nivel mondial, concentrate în rândul mărcii românești, dintre care cel mai recent este Marele picnic Dacia din Franța, ce a avut loc pe 29 iunie lângă Paris și care a adus laolaltă circa 3.100 de mașini și aproximativ 14.000 de fani.

Text, foto: Răzvan Loghin

Previous post

Bucharest Wheels Arena 2014: spectacol unic și peste 35.000 de vizitatori prezenți (FOTO)

Next post

VIDEO: cum merge un Nissan Patrol cu motor de GT-R!

1 Comment

  1. […] exemplar Mudster l-am văzut în public la Sărata Monteoru, cu ocazia IND7, ocazie cu care mașina a arătat capabilități semnificativ crescute față de un Duster de pe […]

Leave a reply