Home»Off-road»Evenimente offroad»Am fost la întalnirea Dusteriştilor, ediţia a treia.

Am fost la întalnirea Dusteriştilor, ediţia a treia.

0
Shares
Pinterest Google+

De curând, mai precis în weekendul 15-17 iunie, a avut loc cea de-a treia întâlnire a fanilor Dacia Duster, eveniment ce s-a desfăşurat în zona Horezu. Am ajuns încă de vineri la locaţia cu pricina, cu curiozitatea de a cunoaşte poate cea mai tânără şi mai ambiţioasă comunitate 4×4 din România, compusă în mare parte din forumiştii de pe forumduster.ro şi membrii asociaţiei Club Duster. Programul evenimentului suna interesant, cu un raid prin munţii Căpăţânii în ziua de sâmbătă şi un trial în ziua de duminică cu una din maşinile Duster pregatite pentru sezonul din acest an al Campionatului Naţional de Off-Road.

no images were found

Dimineaţa a început cu alinierea celor douăzeci de maşini şi împărţirea lor în trei echipe, albastră, verde şi portocalie, care urmau să scotocească printr-un peisaj superb după “Dusterul ascuns în munţi”, miza acestui concurs. Mi-am aruncat mai întâi un ochi pe la maşinile celor prezenţi şi am văzut că multe dintre acestea erau deja pregătite cu scuturi de protecţie, echipament de comunicaţie, lumini suplimentare şi chiar anvelope Mud Terrain. Traseul a început lejer şi a continuat în aceeaşi formă până ce adrenalina şi febra competiţiei a început să fie vizibilă la tot mai mulţi participanţi pe măsură ce indicaţiile anecdotice din roadbook începeau să conveargă tot mai mult către locul cel mai important, finishul.

Am mers cu un Duster de serie fără modificări şi echipat cu motorul diesel de 1.5 dCi de 110 CP. Fiindcă era o maşină împrumutată de către prietenii de la Dacia, cărora trebuia sa le-o înapoiem pe cât posibil în aceeaşi stare, am condus relaxant şi minunându-mă din nou de bogăţia peisajelor pe care le poţi găsi cu atâta uşurinţă în această ţară. Vremea a fost generoasă şi am putut parcurge în viteză porţiuni de drum forestier destul de variat, cu incursiuni chiar la altitudini de peste 2.000 de metri.

Din cauza dimensiunilor Dusterului pe care echipele concurente trebuiau să îl găsească şi care era de fapt la scara 1/43, acest lucru nu s-a făcut de către niciuna dintre echipele participante, departajarea la finish fiind făcută doar după timpul de sosire. Aşa se face că echipa din care am făcut parte a ieşit câştigătoare, după toate calculele şi măsurătorile efectuate după un prealabil grătar cu mici şi bere. Poza de grup şi demonstraţia susţinută de echipa de concurs a RTR a încheiat o primă zi ce s-a desfăşurat după toate standardele unui eveniment reuşit. Pe drumul de întoarcere, cei mai curajoşi dintre participanţi au avut ocazia de a alege varianta unui traseu mai dificil şi a-şi testa limitele maşinilor personale. Chiar dacă multe dintre ele erau echipate cu anvelope de stradă şi chiar dacă s-au mai auzit ici-colo zgomote provenite de la bolovanii ce au încercat dedesubturile Dusterelor, maşinile s-au descurcat excelent pentru nivelul unui SUV.

Am condus în acest peisaj şi Dusterul de concurs care se resimţea după câteva etape de campionat şi care, cu mici modificări faţă de o maşină pe care o cumperi de la dealer, a arătat că este capabil de multe lucruri interesante. De acest fapt m-am putut convinge şi a doua zi, când a fost organizat un mic trial unde am putut întinde la maxim limitele unei maşini care, deşi păstrează majoritatea componentelor de serie, se poate descurca foarte bine la un regim de competiţie. Continuarea acestui subiect şi detaliile tehnice complete ale maşinii de concurs le veţi afla mai pe larg într-un material dedicat, pe 4x4adventure.ro

Text, foto: Răzvan Loghin

Previous post

Noul Ford Ranger a ajuns în România

Next post

Revanşa franceză. Test cu Renault Koleos facelift 2.0 dCi.

No Comment

Leave a reply