Home»Off-road»Etape de campionat»Am fost la etapa numărul 5, Cupa Banca Transilvania. Clasament și primele impresii

Am fost la etapa numărul 5, Cupa Banca Transilvania. Clasament și primele impresii

0
Shares
Pinterest Google+

A cincea etapă a Campionatului Național de Off-Road, Cupa Banca Transilvania, s-a bucurat și în acest an de o participare numeroasă, ce a adus la linia de start nu mai puțin de 54 de echipaje. Competiția s-a desfășurat în perioada 25-27 august în zona Hunedoara, locul ales pentru start, finish și cazare fiind localitatea Ciulpăz, cea către care ne-am îndreptat încă de joi pentru a confirma participarea la clasa Standard, secțiunea destinată motorizărilor peste 2500 cmc.

Cei 420 km pe care i-am parcurs pe roți până în parcul tehnic au fost lungi și obositori având în vedere că i-am parcurs cu mașina de concurs pe roți, însă am mizat pe reușita unui eveniment off-road important de care ne leagă deja o experiență plăcută, respectiv ediția precedentă organizată de același Club Transsylvania Off Road.

Traseele celor două zile au fost sub semnul unui sol dur și aderent, influențat de specificul zonei și de lipsa de precipitații. Noroiul s-a găsit doar sporadic, în câteva secțiuni, dar organizatorii au compensat acest neajuns prin integrarea unor porțiuni mai tehnice, dar și de o lungime a traseelor destul de consistetă, circa 120km în prima zi și vreo 90 în cea de-a doua, la clasa Standard. Condițiile ce au favorizat viteze destul de mari au fost și cele care au adus cele câteva probleme tehnice. Un azimut dificil din cea de-a doua zi pare că a adus ghinion mai multor echipaje, motiv pentru care finalul cursei a adus unele surprize în clasament.

Clasa Extrem a fost adjudecată de Andi Vișoiu ajutat la navigație de Costin Fântnă, urmat pe pozițiile următoare de echipajele Mihai Pascu/Dobrică Laurențiu și Gafita Andrei/Marius Lupu.

La Open regăsim din nou prezența devenită constantă a echipajului Tudor Mircea/Mircea Rențea în topul clasamentului, respectiv prima poziție, aceștia fiind urmați la o diferență de doar câteva minute de tânărul Teodor Vișoiu ajutat de Marius Pop, echipaj ce a reușit să se impună în fața duo-ului Andrei Mușețeanu/Melente Sorin.

Secțiunea de trial a fost una ușoară la clasa Standard, fără urcări sau coborâri, ce a permis o evoluție spectaculoasă a câtorva echipaje și un top al celor mai buni timipi realizat de piloții Dacia Duster. Pentru că am avut o problemă tehnică în prima zi și am pierdut foarte mult timp în cea de-a doua, noi am încheiat această competiție la jumătatea clasamentului Standard B, cea care numără la fiecare competiție cel mai mare număr de participanți. Atât noi, cât și majoritatea concurenților de la celelalte clase, am apreciat acuratețea roadbook-urilor și organizarea bună atât a traseelor, cât și a procedurilor de înscriere, cazarea și locul ales pentru campare și parcul tehnic. Următoatrea destinație este Slăic Prahova, acolo unde Clubul T44 organizează etapa cu numărul șase, programată în perioada 21-24 septembrie.

Răzvan Loghin

Previous post

Chery prezintă primele schițe ale SUV-ului său pentru Europa

Next post

Dacia Duster se pregătește de o nouă generație - primul teaser

No Comment

Leave a reply