Home»Teste»Car»Al treilea 6 și-un facelift. Test BMW 640d xDrive Gran Coupe

Al treilea 6 și-un facelift. Test BMW 640d xDrive Gran Coupe

0
Shares
Pinterest Google+

Al treilea membru al Seriei6, versiunea Gran Coupe, oferă atitudine de coupe pe o platformă deja consacrată. Concluzia vine după un test cu 640d xDrive Gran Coupe facelift.

Aflat la a treia declinare, Seria6 Gran Coupe este mai aproape ca niciodată de nișa lansată cu ceva timp în urmă de Mercedes-Benz CLS și continuată de Audi A7. Au trecut mai mult de 10 ani de la primul CLS, iar acesta a primit deja un facelift și pentru a doua generație, operațiune de care nu a scăpat nici A7. BMW a mers pe drumul știut: platforma care și-a susținut examenul maturității prima dată pe Seria7 și apoi pe Seria5 și Seria5 GT, o platformă reușită și foarte apreciată în rândul clienților.

Sportivitate la limita confortului – sunt cuvintele care descriu cel mai bine această soluție tehnică prin care se animă și silueta unui coupe cu patru portiere cum este 6-le Gran Coupe. Nu greșesc dacă îl poziționez pe prima treaptă în segmentul său la categoria prezență scenică. Vopseaua specială de la exterior Froze Brilliant White Metallic costă nu mai puțin de 5.052 euro cu TVA și desăvârșește opulența, ca o sfidare la tot ceea ce înseamnă criză și buget. Caroseria de peste 5 m lungime este un adevărat spectacol pe roți, cu forme plonjate, capotă masivă, spate încordat și faruri full led acum standard. La un asemenea exterior, interiorul cu personalitate în gama BMW continuă în mod firesc formele rubensiene, iar consola centrală masivă și tunelul median separă hotărât locul din spatele volanului de cel al pasagerului din dreapta. Noile finisaje împreună cu atenția la detalii sunt la cel mai ridicat nivel, de la cusături, până la modul în care este integrată noua paletă de culori și tapițerie în două nuanțe (tapițeria de piele Nappa coniac costă 1.621 euro cu TVA). Totul este ales pe sprânceană și reușește să îmbine tușele de sportivitate cu elementele de confort care își au locul într-un Gran Coupe al cărui preț trece de bariera celor 100.000 de euro cu TVA. O altă dotare care îți face ziua mai bună la bord este sistemul de sunet Harman Kardon Surround Sound System – costă numai 1.358 euro cu TVA și merită fiecare bănuț. În rest, conectivitatea este la cel mai ridicat nivel, cu o intuitivitate specifică iDrive, inclusiv acces la Internet si Connected Drive standard.

În spiritul noțiunii controversate de coupe cu 4 portiere vine și motorizarea diesel, însă un diesel care rescrie puțin această denumire. Trei litri, două turbine și nu mai puțin de 313 CP, și cele aproape două tone ale mașinii devin floare la ureche. Ca să nu existe pierderi de aderență, dotarea xDrive mai adaugă în ecuație un plus de  siguranță și scade timpul 0-100 km/h la numai 5,4 secunde. Cu pedala de accelerație la podea și modul Sport Plus activat, cei 630 Nm te țintuiesc în scaun și asta pe un fond sonor care nu deranjează nici o ureche ca a mea, mare devoratoare de bolboroseli de V8 benzină. Pentru 4.168 euro cu TVA primești sistemul Adaptive Drive, un must have pentru a fi în tandem cu performanțele motorului și să canalizezi astfel și suspensia în direcția dorită. Ai la dispoziție mai multe moduri de conducere, pornind de la zgârcitul Eco Pro și până la vehementul Sport Plus. În primul mod de condus am reușit să înregistrez un consum mixt de carburant în jurul valorii de 7 l/100 km, cifră care se păstrează și la viteze de autostradă. Transmisia cu 8 trepte se împacă de minune cu performanțele motorului, iar reacțiile sale merită aplauze la scenă deschisă.

Poziția joasă de condus și formele masive știrbesc puțin din plăcerea de a conduce în spații înguste, dar și pe un drum cu viraje unde ești tentat mai mereu să “muști” din linia care desparte cele două benzi. Seria6 Gran Coupe se simte cel mai bine la drum întins, unde setările suspensiei sunt la capitolul plusuri, iar confortul nu este afectat nici dacă optezi pentru jante mari cu talon mic, cum sunt cele prezente pe modelul testat. Direcția ține și ea ritmul impus, iar frânele dimensionate corect pentru gabarit răspund prompt și nu dau semne de oboseală.

Concluzie

După patru zile petrecute împreună și mai mult de 500 km, 6-le Gran Coupe este cel mai Gran dintre Coupe-uri, un model care, odată cumpărat, vine la pachet și cu o puternică doză de opulență, inclusiv la nivel tehnic – prin cele 5,4 secunde până în sută și un consum mixt de carburant demn de o berlină de buget. Să-ți mai spun că sistemul xDrive îți permite să te bucuri de el tot anul?

Text: George Botezatu, Foto: Răzvan Loghin

Am testat: BMW 640d xDrive Gran Coupe. Preț: de la 95.108 Euro, cu TVA

Consum de combustibil
Consum urban, în l/100 km 6,5–6,8
Consum extraurban, în l/100 km 5,1–5,5
Consum mixt, în l/100 km 5,6–6,0
Emisii de CO2, în g/km 149–158
Capacitate rezervor, în litri (aprox.) 70
  Performanţă
Viteza maximă în km/h 250
Acceleraţie 0 – 100 km/h, în sec. 5,2
  Mase
Masa la gol (UE), în kg 1.945
Masa maximă admisă, în kg 2.470
Sarcina admisă, în kg 570
Sarcina admisă pe puntea faţă/ spate, în kg 1.210/ 1.315
  Motor
Cilindri/ supape 6/ 4
Capacitatea în cmc 2.993
Alezaj/ cursă, în mm 90,0/ 84,0
Putere maximă în kW (CP), la 1/min. 230 (313)/ 4.400
Cuplu maxim în Nm la 1/min. 630/ 1.500–2.500
Raport compresie : 1 16,5

Dimensiuni(mm)

Lungime 5.007

Lățime 1.984

Înălțime 1.392

Tracțiune integrală

Cutie de viteze automată 8 trepte

Previous post

Cântecul de lebădă al lui Land Rover Defender - Prin Oceanul Atlantic

Next post

Kia Sportage - Primele schițe cu viitoarea generație

No Comment

Leave a reply