Home»Noutati»Auto»Acesta este noul Mercedes-Benz G Class

Acesta este noul Mercedes-Benz G Class

0
Shares
Pinterest Google+

Mercedes-Benz G Class este unul din cele mai emblematice si mai consecvente off-roadere de pe piata in ceea ce priveste aspectul robust aproape neschimbat de-a lungul celor 33 de ani de existenta, dar si al performantelor de top atunci cand vorbim de experienta in afara soselelor.

Conceput in 1979 ca varianta civila si innobilat de-a lungul timpului cu dotari si finisaje de cel mai inalt nivel, Mercedes-Benz G Class este si astazi liderul segmentului premium al clasei SUV/Offroad. Ultimele modificari operate pentru generatia ce va putea fi vazuta pe strazi abia din toamna acestui an, au fost facute la fel de discret ca si pina acum si vizeaza doar cateva detalii ale exteriorului, o restilizare a habitaclului si noi motorizari.

Exteriorul este cel care a primit cele mai discrete retusuri ramanand in continuare fidel liniilor si muchiilor drepte ce alcatuiesc imaginea practic neschimbata a acestui model legendar. Noutatile sunt la acest capitol legate de introducerea lunimilor de zi pe baza de LED si un nou design al oglinzilor retrovizoare. Versiunea AMG pastreaza acelasi design al mastii radiatorului, bara fata cu aeratoare de dimensiuni mari si noile jante de 20 de inchi prin care se vad etrierele gigantice vopsite in rosu.

Interiorul merge in continuare pe caracteristica premium, upgradata acum de un design complet nou al plansei de bord si al instrumentelor, dar si de gazduirea celor mai noi tehnologii in ceea ce priveste sistemele de asistenta si de siguranta. Unele caracteristici ale noului layout al habitaclului sunt similare cu cele introduse pe cele mai recente modele din gama Mercedes-Benz, iar aici putem observa comenzile climatizarii, indicatoarele de bord construite in jurul unui display color si sistemul de infotainment COMAND cu display central “floating” si care include standard navigatie si acces internet.

Nivelul de siguranta este unul conform acestei clase si poate fi suplimentat optional cu sistemul Blind Spot Assist, pentru avertizarea prezentei vehiculelor in unghiul mort, cu asistentul de parcare PARKTRONIC sau cu Cruise-control adaptiv pe baza de radar, DISTRONIC PLUS. Sistemul ESP a fost revizuit si include program de stabilizare a remorcii si functia hold.

La capitolul motorizare avem pentru versiunea cu ampatament lung G350 BlueTEC un nou propulsor diesel V6 cu patru supape pe cilindru si 2.987 cmc. Tehnologia BlueTEC permite un consum scazut si un nivel minim al emisiilor poluante, obtinut inclusiv prin folosirea de AdBlue, o solutie pentru tratarea gazelor de esapament, injectata direct in sistemul de evacuare. Noul G 350 BlueTEC va folosi o cutie de viteze automata 7G-TRONIC PLUS care are la baza un concept introdus de Mercedes-Benz inca din 1960, revizuit de-a lungul a sase generatii si care astazi aduce mai mult confort si favorizeaza economia de carburant.
Varful gamei de motorizare este prezent bineinteles pe versiunea AMG, propulsata acum de un V8 biturbo pe benzina, ce produce 544 CP si care integreaza un sistem Start/Stop.

Cea mai mare parte din caracteristicile lui G Class se pastreaza asupra constructiei si transmisiei pentru ca aptitudinile off-road sa ramana nealterate. Sasiul solid, puntile rigide si tractiunea integrala permanenta fac in continuare parte din reteta casei. Cele trei diferentiale blocabile sunt si in prezent armele cu care se mandreste G Class, iar actionarea lor electrica este posibila din simpla apasare a butoanelor situate ca si pana acum in mijlocul consolei centrale.

Lansarea noului model G Class de anul acesta va aduce in continuare in prim plan un off-roader de legenda si va demonstra inca o data ca viabilitatea solutiilor clasice ramane si in prezent baza oricarui 4×4 respectabil, iar combinarea sa cu ultimele tehnologii nu poate aduce decat un rezultat remarcabil.

Date tehnice G 350 BlueTEC:
Motor V6 diesel, 2.987 cmc, 211CP/3.400 rpm, 540 Nm/1.600-2.400 rpm

Date tehnice G 63AMG:
Motor V8 biturbo, 5.461 cmc, 544 CP/5.500 rpm, 760 Nm/2.000-5.000 rpm

Previous post

Hyundai prezinta noua generatie Santa Fe

Next post

Audi Q3 RS Concept, racheta Quattro de 360 CP.

No Comment

Leave a reply